kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۶۲۱۷
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۵

بمباران یک مراسم عروسی تازه‌ترین جنایت ائتلاف سعودی در یمن

جنگنده‌های سعودی بار دیگر پس از ناتوانی در نبرد با نظامیان یمنی به یک مراسم عروسی در «صعده» حمله کردند و مردم را به خاک و خون کشیدند.

ائتلاف متجاوز سعودی در نبرد الحدیده گرفتار شده و هیچ راه‌گریزی برای خود متصور نیست. اما هر بار عربستان در جنگ یمن به بن بست می‌رسد به غیرنظامیان حمله می‌کند. به گزارش فارس، جنگنده‌های ائتلاف  سعودی در ادامه تجاوز به یمن، یک مراسم عروسی در استان «صعده» را هدف قرار دادند. منابع رسانه‌ای یمن اعلام کردند این جنایت در شهرستان «الظاهر» واقع در استان صعده  اتفاق افتاد و  طی آن شمار زیادی از کودکان و زنان بی‌گناه قربانی شدند. پایگاه خبری شبکه المسیره هم اعلام کرده که آمار اولیه قربانیان این حمله 8 شهید و 6 زخمی است.
جنگنده‌های سعودی اغلب مراسم جشن و عزا در یمن را به دلیل حضور جمعیت زیادی از مردم، هدف قرار می‌دهند. اردیبهشت گذشته نیز این جنگنده‌ها در حمله‌ای به روستای الراقه در منطقه بنی قیس در استان حجه یک مراسم عروسی را بمباران کردند که طی آن بیش از ۷۰ تن کشته و زخمی شدند.
علاوه‌براین جنایت، حمله هوایی ائتلاف متجاوز سعودی به یک مدرسه در شهر الحدیده چند شهید و زخمی برجای گذاشت. در پی حمله هوایی ائتلاف به مدرسه «عبدالله عطیه» در شهر الحدیده سه نفر شهید و سه نفر دیگر از جمله یک کودک زخمی شدند. یک مسجد نیز در شهر الحدیده بر اثر حمله جنگنده‌های سعودی تخریب شد.