kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۵۹۹۸
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۲
پس از اعلام رسمی شکست مذاکرات در جبهه جنوب

ارتش سوریه مواضع النصره در جنوب سوریه را درهم کوبید

در پی شکست رسمی مذاکرات روسیه با افراد مسلح حاضر در جنوب سوریه، نیروهای ارتش سوریه مواضع گروه تروریستی

«جبهه النصره» را در استان «درعا» در‌هم کوبیدند و مناطق تازه‌ای را آزاد کردند.
پس از آنکه مخالفان مسلح دولت دمشق بسته پیشنهادی روسیه را برای برقراری آشتی در مرزهای جنوبی سوریه، رد کردند، ارتش سوریه عملیات پیشروی در استان «درعا» را از سر گرفت و در این پیشروی علاوه بر آزادسازی  شماری از شهرک‌ها و روستاها، ضربات بی‌سابقه‌ای را متوجه مواضع و خطوط کمک‌رسانی گروه‌های تروریستی کرد.
به گزارش فارس، دیروز یگانی از ارتش سوریه مواضع استقرار تروریست‌های «جبهه‌النصره» و گرو‌ه‌های وابسته به آن در پیرامون منطقه «گمرک قدیم» را زیر آتش سنگین خود گرفتند، که به کشته و زخمی شدن شماری از تروریست‌ها و نابودی استحکامات آنها در اراضی کشاورزی منجر شد.
دشت‌های اطراف منطقه گمرک قدیم که تروریست‌های جبهه النصره در آنجا مستقر هستند، یکی از مهم‌ترین راه‌ها و خطوط امدادرسانی آنها در «درعا البلد» محسوب می‌شود در واقع منطقه گمرک قدیم که در اشغال تروریست‌ها قرار دارد، یکی از مهم‌ترین گذرگاه‌ها به سمت اردن است.
در حومه شمال شرقی استان «درعا» نیز یگان‌هایی از ارتش سوریه در ادامه عملیات گسترده خود علیه تروریست‌های جبهه النصره و گروه‌های تروریستی وابسته به آن در شهرک‌های «الغاریهًْ الغربیهًْ»، «الکرک الشرقی» و «المسیفرهًْ»، شماری از این تروریست‌ها که صفوفشان از هم فروپاشیده بود، را کشته و زخمی کرده و تعدادی روستا و شهرک را به کنترل خود درآوردند.
ارتش سوریه شب گذشته نیز روستاها و شهرک‌های الحراک، رخم، الصورهًْ، علما، الملیحهًْ الغربیهًْ و الملیحهًْ الشرقیهًْ را در شمال شرق شهر درعا پس از عملیات دقیق و متمرکز علیه مخفیگاه‌های گروه‌های تروریستی وابسته به جبهه النصره بازپس گرفتند. در نتیجه این عملیات نیز شماری از تروریست‌ها کشته شدند و تعدادی نیز سلاح و مهمات خود را رها کرده و از منطقه گریختند.
در این میان، مردم مناطق جنوبی و مرزی سوریه که سال‌ها تحت سیطره گروه‌های تروریستی بوده‌اند، با مشاهده نیروهای ارتش سوریه، به استقبال آنها می‌روند و شادمانی می‌کنند.
سایر رویدادها
* «سیمور هرش» روزنامه‌نگار آمریکایی برنده جایزه «پولیتزر» فاش کرد، عربستان و ترکیه گاز «سارین» را در اختیار گروه تروریستی «جبهه النصره» در سوریه قرار داده‌اند.
* «خالد العبود» دبیر شورای ملی سوریه، اعلام کرد که حضور نظامی آمریکا در سوریه، دیگر معنایی ندارد و این کشور باید هرچه زودتر سوریه را ترک کند.
* 150 نیروی پلیس نظامی روسیه دیروز خاک سوریه را به مقصد روسیه ترک کردند. مسکو قصد دارد از شمار نیروهای روسی در سوریه بکاهد.