kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۵۸۸۳
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۸

مردم صنعا در تظاهرات بزرگ ضد سعودی: الحدیده تنها نیست

مردم یمن بار دیگر در پایتخت این کشور علیه حملات و اشغالگری ائتلاف متجاوز سعودی و امارات دست به تظاهرات گسترده‌ای زدند و تاکید کردند، هرگز شهر بندری الحدیده را تنها نخواهند گذاشت. ائتلاف سعودی به همراه چند کشور غربی تلاش گسترده‌ای را برای اشغال این شهر استراتژیک آغاز کرده‌اند اما تاکنون شکست خورده‌اند.

شهر «صنعا»، پایتخت یمن روز جمعه نیز شاهد راهپیمایی عظیمی در محکومیت حملات ائتلاف سعودی بود. ده‌ها هزار نفر از اهالی این شهر با در دست گرفتن پرچم‌های یمن و سر دادن شعارهایی علیه سیاست‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی و اشغالگری عربستان و امارات در این راهپیمایی شرکت کردند. به گزارش فارس، شرکت کنندگان در این راهپیمایی که «حمایت از الحدیده مسئولیت همه است» نام‌گذاری شده بود، بر ضرورت مقاومت و ایستادگی در برابر اشغالگران سعودی و اماراتی و نیروهای مزدور آن‌ها و همچنین بر ضرورت دفاع از شهر استراتژیک الحدیده تأکید کردند.
اهالی صنعا همچنین از همه مردم یمن خواستند به وظیفه انسانی و ملی خود در قبال متجاوزان عمل کرده و در کنار اهالی تهامه، از شهر الحدیده که ائتلاف سعودی به دنبال اشغال آن است، دفاع کنند. ائتلاف ضد یمن به رهبری عربستان و مشارکت فعال امارات متحده عربی یک ماه است که عملیات «پیروزی طلایی» را برای اشغال بندر راهبردی شهر الحدیده آغاز کرده است. با این حال ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با عملیات‌های برنامه‌ریزی شده توانستند متجاوزان را در امتداد ساحل غربی زمین‌گیر کرده و خطوط امدادرسانی آن‌ها را قطع کنند.
از سوی دیگر، خبرگزاری سبأ وابسته به جنبش مردمی یمن گزارش داده که، یگان‌های ویژه نیروی دریایی و دفاع ساحلی این جنبش روز جمعه موفق شدند عملیات جابجایی و پیاده کردن نیروهای وابسته به دولت مستعفی یمن با قایق‌های جنگی پیشرفته در ساحل غربی یمن را ناکام بگذارند. این خبرگزاری نوشته، این یگان‌ها نیروهای «هادی» را که با نیروهای حاضر در ساحل غافلگیر شده بودند، مجبور کردند پس از تحمل خساراتی پیش‌بینی نشده عقب‌نشینی کنند. بر اساس اطلاعات منتشر شده نیروهای انصارالله توانستند از تحرکات نیروهای «هادی» با طرح‌ریزی و پشتیبانی ائتلاف متجاوز سعودی باخبر شده و برای عملیات آنها در ساحل غربی از پیش آماده شوند.
خبر دیگر اینکه، منبعی در یگان موشکی ارتش یمن از مجهز شدن به نوع جدیدی از موشک‌های بالستیک خبر داده و گفته روز جمعه از این موشک علیه نیروهای ائتلاف عربی در یمن استفاده کرده است. به گفته این منبع این موشک‌ که «بسیار پیشرفته» هستند برای اولین بار روز جمعه به کار گرفته شدند. این منبع همچنین تأکید کرده که «موشک جدید ویژگی‌های منحصربه فردی دارد و هدف را با دقت در ساحل غربی مورد اصابت قرار داده و منهدم کرده است.»