kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۵۸۷۸
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۸

وزیر خارجه روسیه: تکیه بر غرب در مسائل ضروری غیرعقلانی است

وزیر خارجه روسیه پس از تمدید تحریم‌های اروپا علیه کشورش گفته به دنبال مذاکره با اروپا برای لغو این تحریم‌ها نیست و اصولا اتکای به غرب در مسائل ضروری نیز غیر عقلانی است.

روز جمعه اعضای اتحادیه اروپا تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه را برای شش ماه دیگر تمدید کردند. تحریم‌ها علیه روسیه از تابستان ۲۰۱۴ آغاز شده است. این تحریم‌ها ریشه در بحران اوکراین و الحاق کریمه به روسیه دارند.
«سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه اعلام کرده روسیه قصد ندارد درخصوص لغو این تحریم‌ها با کسی مذاکره کند. به گزارش خبرگزاري صداوسيما به نقل از خبرگزاری تاس، لاوروف این را هم گفته که: «این مسئله به ما مربوط نمی‌شود، این مسئله مربوط به کسانی است که تحریم‌ها را اعمال می‌کنند، آنها باید تصمیم بگیرند که آیا می‌خواهند به این کار ادامه دهند یا اینکه عقلانیت غلبه خواهد کرد.» هنگامی که از «لاوروف» سؤال شد «آیا تحریم‌ها در دستور کار نشست 16 ژوئیه میان روسای جمهور روسیه و آمریکا در هلسینکی قرار خواهند داشت؟» وی فقط گفت: «تحریم‌های ذکر شده فقط موجب بدتر شدن روابط می‌شود.»
لاوروف همچنین تاکید کرد: «ما به لغو تحریم‌ها اهمیت نمی‌دهیم...در سال‌های اخیر ما خیلی چیزها یاد گرفته ایم، از جمله این واقعیت که در این مسائل نمی‌توان به غرب متکی بود... شما نمی‌توانید به فن آوری‌های غربی تکیه کنید، زیرا آنها می‌توانند به طور ناگهانی در هر لحظه متوقف شوند. شما نمی‌توانید به اقلامی که برای زندگی روزمره ضروری است به غرب تکیه کنید، زیرا عرضه آنها نیز ممکن است متوقف شود.»