kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۵۷۸۲
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۰

اسرائیل حمایت‌هایش از تروریست‌های تکفیری را در جولان اشغالی علنی کرد

همزمان با پیشروی‌ها و پیروزی‌های گسترده نیروهای ارتش سوریه در جنوب این کشور، رژیم صهیونیستی هم حمایت‌های خود از تروریست‌ها را در این منطقه علنی می‌کند.

ارتش رژیم صهیونیستی با انتشار تصاویر ویدئویی، رسما اعلام کرد برای معارضانی که در بلندی‌های جولان با بشار اسد می‌جنگند (بخوانید تروریست‌ها)، چندین تن کمک‌های مختلف ارسال کرده است.به گزارش فارس، بر اساس بیانیه‌ای که ارتش صهیونیستی دیروز منتشر کرده، کمک‌های مذکور طی عملیاتی شبانه، در چهار نقطه مرزی بلندی‌های جولان به «معارضان» تحویل داده شده است.هرچند ارتش صهیونیستی مدعی شده که این کمک‌ها، انساندوستانه بوده است، ولی فارس به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه(سانا)، دیروز گزارش داده، ارتش سوریه پس از آزادسازی شهرک‌های «بصرالحریر» و «ناحته»، واقع در حومه شرقی درعا، انبارهای سلاح و  مهمات ساخت رژیم صهیونیستی و آمریکا را کشف و مصادره کرده است. تل‌آویو این تروریست‌ها را به عنوان حایل میان فلسطین اشغالی و سوریه می‌داند و برای حفظ موقعیت آنها، از همه امکانات استفاده می‌کند. به همین خاطر، حمایت‌های لجستیکی و تسلیحاتی رژیم اسرائیل از تروریست‌ها در جنوب، از این پس علنی‌تر خواهد شد.
آشفتگی در جبهه ‌حامی تروریسم
اعتراض‌ها به سوریه در مورد تداوم عملیات در جنوب، همچنان ادامه دارد؛ «مولود چاوش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه، دیروز با انتقاد و محکوم کردن عملیات ارتش سوریه در جنوب این کشور، از روسیه و آمریکا خواست، «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه را وادار به متوقف کردن این عملیات بکنند.«فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز به طور تلویحی، عملیات ارتش سوریه در جنوب را برای امنیت کشورهای مجاور، مضر دانست! سازمان ملل هم اعلام کرد، ارسال کمک‌ها به «درعا» را به دلیل وجود درگیری‌ها، متوقف کرده است. «استفان دی‌میستورا» فرستاده ویژه سازمان ملل در سوریه نیز گفت: «امکان ندارد اجازه دهیم، جنوب سوریه به «غوطه شرقی» دیگری تبدیل شود.»