kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۵۷۸۰
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۰

دیدار رئیس‌ موساد با مقامات اردن، عربستان، مصر و فلسطین!

بنابر اعلام رسانه‌های صهیونیست، مقاماتی از سرویس‌های اطلاعاتی عربستان، مصر، اردن و دولت خودگردان فلسطین ۱۷ ژوئن‌ (۲۷ خرداد) ‌سال جاری در شهر «العقبه» اردن با رئیس‌ موساد دیدار و درباره «معامله قرن» گفت‌و‌گو کرده‌اند.

روزنامه القدس العربی با ‌اشاره به گزارش‌های رسانه‌های صهیونیستی، پرده از دیدار محرمانه رئیس ‌موساد با روسای اطلاعاتی چند کشور عربی برداشته و نوشته: «در این نشست محرمانه و سری «یوسی کوهین»، «عباس کامل»، «عدنان عصام الجندی»، «خالد بن علی الحمیدان» و «ماجد فرج» روسای سرویس‌های اطلاعاتی اسرائیل، مصر، اردن، عربستان و دولت خودگردان فلسطین حضور داشته‌اند.»
این نشست به درخواست «جارد کوشنر» مشاور ترامپ و «جیسون‌ گرینبلات» فرستاده آمریکا و با هدف بررسی راه‌های پیشبرد طرح آمریکا برای آنچه «حل و فصل نزاع میان اسرائیل و فلسطینیان» موسوم به «معامله قرن» صورت گرفته است. اگر چه دولت خودگردان فلسطین و اردن مدعی عدم حضور در چنین نشستی شده‌اند اما روزنامه اسرائیلی «معاریو» در این باره گزارش داده، این نشست تحت رهبری ‌گرینبلات و کوشنر برگزار شده است که اخیرا با هدف تبلیغ «معامله قرن» به امان، ریاض، قاهره و سرزمین‌های ‌اشغالی سفر کرده بودند.
جزئیات بیشتر این دیدار
روزنامه فرانسوی «اینتلیجنس آنلاین» نیز با انتشار گزارشی ضمن تایید چنین دیداری به جزئیات آن پرداخته و نوشته، این دیدار، یک روز قبل از دیدار ناگهانی عبدالله دوم پادشاه اردن و بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی صورت گرفته است. به نوشته این روزنامه فرانسوی، از سال‌ها پیش میان رژیم صهیونیستی و آل‌سعود روابط سری وجود داشته که یکی از این موارد برگزاری دیدار میان روسای سرویس‌های اطلاعاتی دو طرف در عقبه اردن بوده است. به نوشته این روزنامه، حتی «ایهود اولمرت» رئیس ‌سرویس اطلاعاتی پیشین رژیم صهیونیستی نیز قبلا با امیر بندر بن سلطان رئیس ‌سابق سرویس اطلاعاتی عربستان در اردن دیدار کرده است.
خبر دیدار محمد بن سلمان با نتانیاهو تأیید شد
یک مقام بلندپایه در کشورهای عربی خلیج‌ فارس هم به شبکه خبری «المیادین» گفته خبر دیدار محمد بن سلمان ولیعهد سعودی با بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در اردن درست است و این دیدار هفته گذشته صورت گرفته است. این مقام عربی حتی گفته محمد بن زاید ولیعهد امارات دیدار بن سلمان و نتانیاهو در اردن را ترتیب داده است. گفتنی است «بن زاید»، روابط بسیار دوستانه و نزدیکی با «بن سلمان» دارد.
به گزارش تسنیم و به گفته این مقام مسئول، بن سلمان و نتانیاهو درباره معامله قرن و به ‌رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی گفت‌وگو کرده‌اند. وی همچنین تاکید کرده که بین حوادثی که اخیرا در اردن اتفاق افتاد و دیدار بن سلمان و نتانیاهو ارتباط وجود دارد. اردن اخیرا شاهد یک بحران ناگهانی اقتصادی و شورش‌های خیابانی علیه حاکمیت بود!