kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۵۶۵۷
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۸
شمخانی:

رؤیای آمریکا برای تبدیل برجام به قلعه‌ای برای محدودسازی فعالیت‌های هسته‌ای ایران هرگز تعبیر نمی‌شود

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: رویای آمریکا برای تبدیل برجام به قلعه‌ای برای محدود‌سازی فعالیت‌های متعارف هسته‌ای و اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه ایران هرگز تعبیر نخواهد شد.

علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی در پنجمین همایش سالانه مدیران سازمان صدا و سیما تصریح کرد: رویای آمریکا برای تبدیل کردن توافقنامه هسته‌ای به قلعه‌ای برای محدود‌سازی فعالیت‌های متعارف هسته‌ای و اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه ایران هرگز تعبیر نخواهد شد.
وی جنگ ادراکی را ابزار اعمال فشار نظام سلطه به جمهوری اسلامی ایران برای تسلیم شدن در برابر فشارهای اقتصادی و سیاسی عنوان کرد و افزود: اقدام هوشمندانه و قابل تقدیر رسانه ملی در برگزاری این همایش و بررسی راهبردهای فعال و مقابله‌ای در برابر اقدامات دشمن گامی تعیین‌کننده در سازماندهی توانمندی‌های نرم کشور در برابر هجمه‌های جدید است. به گزارش فارس، امیر دریابان شمخانی رسانه ملی را قرارگاه اصلی توان نرم کشور و ساختاری قابل اتکاء برای ایجاد جهش در حوزه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی و اجتماعی کشور دانست و اظهار داشت: در برابر دشمن عهدشکن و زیاده‌خواه، هیچ راهبردی به غیراز مقاومت و مایوس‌سازی وجود ندارد و طرح مسیرهای شکست خورده و ناکارآمد، دادن آدرس غلط به دشمن است.
دبیر شورای عالی امنیت ملی تحولات اساسی در معادلات سیاسی، امنیتی و اقتصادی در جهان امروز را متاثر از فناوری‌های ارتباطی و محیط شبکه‌های اجتماعی عنوان کرد و افزود: در کنار تقویت نقش سنتی رسانه ملی باید با تبدیل شدن این مجموعه به یک شبکه اجتماعی بزرگ و فراگیر موازنه معیوب فعلی تصحیح شود. وی گفت: موجودیت رسانه‌ای دادن به اقتصاد مقاومتی مانند برنامه‌ها و گزارش‌هایی که نوآوری‌ها، تولید و کارآفرینی را معرفی کند و با آسیب‌هایی مثل قاچاق، بی‌توجهی به تولید، ناکارایی‌های نظام اداری و بانکی نیز مقابله کند یکی از مهم‌ترین مسئولیت‌های مهم رسانه ملی است. امیر دریابان شمخانی خاطرنشان کرد: رصد اطلاعاتی گروه‌های سودجو، قاچاقچیان ارز و کسانی که در التهابات و گل‌آلود شدن شرایط اقتصادی به دنبال ماهیگیری هستند، در دستور کار نهادهای مسئول قرار دارد و اجازه نخواهیم داد منافع نامشروع آنها در بستر فضاسازی و القائات رسانه‌ای و جو روانی تامین شود. دبیر شورای عالی امنیت ملی با تاکید بر ضرورت نوشوندگی در برنامه‌ریزی راهبردی و عملیاتی و همچنین توجه به نیازهای مخاطبان برای امید آفرینی و پیش برندگی سیاست‌های کلی نظام، افزود: واقع‌نمایی و حماسه‌سازی از موفقیت‌های ملت و تفوق سیاست انسجام‌سازی در سطح ملی در مجموعه برنامه‌ها از جمله مطالبات اولویت‌دار از رسانه ملی است.