kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۵۶۳۹
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۷
فیصل مقداد:

پیروزی بر تروریست‌های تکفیری را مدیون ایران و حزب‌الله هستیم

معاون وزیر خارجه سوریه اعلام کرد، اگر حمایت‌های ایران و حزب‌الله نبود، پیروزی‌های اخیر در برابر تروریست‌های تکفیری محقق نمی‌شد.


«فیصل مقداد» دیروز اظهار داشت: اگر حمایت‌های ایران و حزب‌الله نبود، دستاوردهای اخیر حاصل نمی‌شد و مناطق سوریه بازپس گرفته نمی‌شد. وی در عین حال تأکید کرد که ائتلاف ایران و سوریه به طور مداوم تحت فشار است.
معاون وزیر خارجه سوریه در ادامه، نقش ایران را با برخی کشورهای عربی در سوریه مقایسه کرد و گفت: «عربستان سعودی و برخی از کشورهای منطقه خلیج فارس قاتلان و جانیان را مسلح و راهی سوریه می‌کنند، در حالی که ایران از اراضی سوریه حفاظت کرده و به جنگ تروریسم رفت.
حمله موشکی ناموفق صهیونیست‌ها
تسنیم اما به نقل از اسپوتنیک گزارش داده که سامانه دفاع هوایی سوریه دوشنبه دو موشک را که صهیونیست‌ها برای هدف قراردادن اطراف فرودگاه بین‌المللی دمشق شلیک کرده بودند در آسمان هدف قرار داد.
در همین ارتباط یک منبع میدانی به خبرگزاری اسپوتنیک گفت، سامانه دفاع هوایی سوریه یک موشک صهیونیست‌ها را بر فراز منطقه موسوم به
«فراز الامل» و موشک دیگر را نیز بر فراز شهر «البعث» رهگیری و منهدم کردند. دو موشک مذکور نیمه‌های شب دوشنبه پرتاب شده بودند.
آموزش تروریست‌ها توسط آمریکا
«بشار جعفری» نماینده دائم سوریه در سازمان ملل هم اعلام کرده که آمریکا به تروریست‌ها در سوریه آموزش می‌دهد.
به گزارش تسنیم، بشار جعفری گفت: آمریکا همچنان تروریست‌ها را در 19 پایگاه تحت اشغال خود در داخل سوریه، از جمله در منطقه «التنف» و اردوگاه «الرکبان» واقع در مثلث مرزی سوریه، عراق و اردن، آموزش داده و آنها را به سلاح و مهمات مجهز می‌کند. جعفری که در نشست شورای امنیت سخن می‌گفت، تأکید کرد که سوری‌ها در مقابله با تروریست‌ها، هرگز کوتاه نخواهند آمد و اشغالگران را نیز از وجب به وجب خاک سوریه بیرون خواهند کرد.
سایر رویدادها
* ارتش سوریه در پیشروی‌های جدید خود، بر روستاهای منطقه «اللجاه» واقع در شمال شرقی «درعا» مسلط شدند.
* گروه تروریستی «جبهه النصره» مانع سازش دیگر گروه‌های مسلح با ارتش سوریه، در جنوب این کشور شده و مناطق مسکونی در استان «درعا» را هدف حملات خود قرار می‌دهد.