kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۵۶۳۵
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۶
اندیشکده بروکینگز:

سیاست ضد مهاجرتی ترامپ برگ ننگینی است در تاریخ آمریکا

یک اندیشکده شناخته شده در آمریکا با انتشار گزارشی به انتقاد از سیاست‌های ضد مهاجرتی دولت آمریکا پرداخته و نوشته نگهداری کودکان پناهجو در قفس برگ ننگینی در تاریخ آمریکاست و باقی خواهد ماند.

«آندره پری» عضو فعال اندیشکده «بروکینگز» در گزارشی با عنوان «سیاست تحمل صفر ترامپ برای دموکراسی است» به ارائه مطالبی در خصوص اقدام منزجرکننده آمریکا در جدا کردن کودکان مهاجران از پدر و مادران خود  پرداخته و از آن به عنوان یک «لکه» ننگ یاد کرده است.
وی در ابتدای یادداشت خود می‌نویسد :«دموکراسی ما بر این اصل استوار است که از رنگین‌پوست‌ها محافظت کنیم، فارغ از اینکه آمریکایی باشند یا نه.‌» این عضو بنیاد بروکینگز در ادامه می‌نویسد: «ترامپ پیش از رفتن به محل بازی گلف خود در حساب توئیتر خود این‌گونه توئیت کرد که ما نمی‌توانیم به همه این افراد اجازه دهیم به کشور ما حمله کنند.»
وی در ادامه تأکید می‌کند: «این گفته‌ها از سوی رئیس‌جمهور یک کشور، غیر قابل تصور است که حتی به این فکر می‌کند که باید اخراج مهاجران به زودی انجام شود و بررسی این مسئله از دست دادگاه‌ها و قضات خارج شود. به طور قطع سیاست مهاجرتی ترامپ که سبب جدایی هزاران کودک از والدینشان شده، فصل ننگینی در تاریخ آمریکا خواهد بود. اما چیزی که مشخص است این است که هدف او ممانعت از ورود رنگین‌پوستان به آمریکا و شکاف میان عدالت و دموکراسی است که به هیچ عنوان قابل چشم‌پوشی و گذشت نیست و این اقدام وی شبیه روسای جمهور پیشین در زمان برده‌داری است که افراد را در کمپ‌های جداگانه‌ای نگه می‌داشتند. به عبارتی تاریخ باردیگر تکرار شده و دموکراسی را در آمریکا به سخره گرفته است». «پری» این را هم گفت که سیاست‌های ترامپ چیز جدیدی نیست و سیاست‌های آمریکا هیچ‌گاه نسبت به سیاهپوستان، آسیایی‌ها، بومیان آمریکا و آمریکای لاتین متفاوت از آنچه امروز اتفاق می‌افتد، نبوده است. وی در یادداشت خود تأکید کرد که «امروزه نیز میلیون‌ها آمریکایی سیاهپوست به اتهام جرایم غیرخشونت‌آمیز زندانی شده‌اند تا بتوانند امنیت جامعه سفیدپوست را حفظ کنند.»
به گزارش ایسنا، نهاد «بروکینگز» می‌گوید یک سازمان غیرانتفاعی غیرجانبدارانه آمریکایی است که در زمینه تحلیل مسائل سیاسی، اجتماعی و اقتصادی فعالیت می‌کند. این نهاد در سال 1916 میلادی توسط «رابرت بروکینگز» تأسیس شده و یکی از موثر‌ترین موسسات در نوع خود می‌باشد و مقر آن در واشنگتن است. بر اساس گزارش دانشگاه پنسیلوانیا در سال 2012، این موسسه تاثیرگذارترین اتاق فکر در جهان شناخته می‌شود.
سیاست‌های غیرانسانی و وحشیانه دولت آمریکا در جدا کردن کودکان خردسال از مادران پناهجو و انداختن آنها در قفس، در هفته گذشته موجب واکنش‌های گسترده‌ای علیه این کشور شد. یک سناتور آمریکایی تصاویری از قفس‌های بزرگ نگهداری انسان در آمریکا را منتشر و اعلام کرد، «این هتل ترامپ در آمریکاست!»