kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۵۶۳۴
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۶

اعترافات خواندنی فرمانده ارشد سعودی درباره قدرت واقعی انصارالله در میدان جنگ

یکی از فرماندهان هم‌پیمان با ائتلاف متجاوز سعودی که در جبهه ساحل غربی یمن داوطلبانه تسلیم انقلابیون شده، از مشاهدات خود درباره آنچه بین ائتلاف سعودی و انقلابیون یمن در میدان جنگ گذشته می‌گوید.

«احمد محمد عبده زید» یکی از فرماندهان ائتلاف سعودی و از اهالی ناحیه «جهران» در استان «ذمار» است که پس از جدایی از ائتلاف خود را به سرویس‌های امنیتی یمن و جنبش انصارالله تسلیم کرده است. پایگاه خبری «المتابعات» یمن با انتشار یک ویدئو از اظهارات «احمد محمد عبده زید»، نوشته، وی تصویر روشنی از واقعیت جاری در میدان نبرد ساحل غربی طی روزهای اخیر ارائه می‌دهد و تصاویر منتشر شده از سوی رسانه‌های انصارالله درباره متلاشی شدن گردان‌های نظامی وابسته به ائتلاف متجاوز به یمن در جبهه ساحل غربی و دروغ‌پراکنی‌‌های رسانه‌های وابسته به ائتلاف درباره پیروزی‌های خیالی را تایید می‌کند.
گردان‌هایی که نابود شدند
به گزارش فارس، این فرمانده می‌گوید دیگر چیزی از گردان «المطرعی» که در کنار نیروهای ائتلاف در ساحل غربی در حال نبرد برای ‌اشغال الحدیده بود، باقی نمانده و تنها 50 نیروی آن زنده‌اند در حالی که آنها کاملا مجهز بودند...گردان دیگری به فرماندهی «سمیر المسقری» که دارای 500 نیرو بود اکنون تنها 250 نیرو دارد و بقیه یا فرار کرده‌اند یا کشته شده‌اند. این حقیقتی است که همه از جمله سایر گردان‌ها و تیپ‌های وابسته به ائتلاف از آن اطلاع دارند. احمد محمد عبده زید در ادامه اعترافاتش بیان داشته که این نیروها پیش از اعزام به «المخا» در اریتره، آموزش نظامی دیده بودند.
وی در ادامه از «رفتارهای غیراخلاقی و غیرانسانی» شبه‌نظامیان – که معجونی از سودانی‌ها و... هستند- پرده برداشته و با تقبیح این رفتارها می‌گوید به چشم خود غارت، کشتار، شکنجه‌ و حیوانیت را دیده است و کار به جایی رسیده که این شبه‌نظامیان، اجساد را روی آتش می‌انداختند و این تنها گوشه‌ای از اقدامات وحشیانه این نیروها است. این جنایات چیزی نبود که یک مسلمان که شهادتین را گفته، بتواند تحمل کند و به آن راضی شود.
موشک به وزارت دفاع خورد
از سوی دیگر شبکه «المسیره» اعلام کرده، یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در حمله روز دوشنبه توانسته یکی از مراکز مهم وزارت دفاع عربستان را هدف قرار دهد. بر این اساس موشک‌های بالستیک برکان که روز دوشنبه به سوی ریاض شلیک شده، به مرکز اطلاعات و فناوری وزارت دفاع عربستان و مناطق مهم دیگر اصابت کرده است. یگان موشکی ارتش یمن همچنین تاکید کرده قطعات موشکی که اطراف برخی اهداف مشاهده شده، مربوط به بقایای موشک‌های پاتریوتی است که هدف خود را گم کرده‌اند و نتوانسته‌اند موشک‌های یمنی را هدف بگیرند. سعودی‌ها خبر حمله موشکی را تایید کرده بودند اما مدعی شده بودند آن را در آسمان منهدم کرده‌اند.
اما در ادامه جنایت‌های عربستان در یمن، شمار قربانیان حمله جنگنده‌های عربستان به محله «البرید» در شهر «عمران» یمن به ۹ کشته و ۱۹ زخمی رسید که اغلب آنها زن و کودک هستند. به نوشته پایگاه خبری شبکه «المسیره»، جنگنده‌های سعودی، یکشنبه شب، طی ۶ نوبت، چند منزل مسکونی در خیابان «القشله» در عمران را هدف قرار دادند که طی آن ۲۸ شهروند یمنی کشته و زخمی شدند. «محمد عبدالسلام» سخنگوی رسمی انصارالله در پی این حمله اعلام کرد که ائتلاف متجاوز عربستان همچنان در حال جنایت است و آخرین آنها هدف قرار دادن محله البرید با پوشش بین‌المللی و آمریکایی و در سایه اهمال سازمان ملل است. همچنین دیروز جنگنده‌های ائتلاف سعودی- آمریکایی در ادامه تجاوز به استان «الحدیده» یمن، یک اتوبوس حامل آوارگان را در این شهر هدف قرار دادند. خبرنگار شبکه «المسیره» اعلام کرد که این اتوبوس در مسیر میان دو منطقه «الجراحی» و «زبید» هدف قرار گرفت که به کشته و زخمی شدن 20 نفر منجر شد. هنوز شمار دقیق کشته‌ها و زخمی‌ها مشخص نیست. جنگنده‌های سعودی ساعاتی پیش از این جنایت، جاده اصلی شهرستان زبید را بمباران کردند که طی آن یک شهروند کشته و یک نفر دیگر زخمی شد.