kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۵۵۲۲
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۱

راهپیمایی محبان اهل‌بیت(ع) علیه جنایت بقیع در آمریکا، انگلیس و هند

شیعیان و محبان اهل بیت(ع) در کشورهای انگلیس، آمریکا و هند با برپایی تظاهرات سالگرد جنایت وهابیون در تخریب قبور مطهر ائمه در قبرستان بقیع را محکوم کردند.



پیروان مکتب اهل بیت(ع) به دلیل آنکه پیکر مطهر چهار امام معصومشان امام حسن مجتبی، امام سجاد، امام محمدباقر،امام جعفر صادق (علیهم‌السلام) به همراه فاطمه بنت اسد مادر و ام‌البنین همسر امیرالمومنین(ع) و مادر قمر منیر بنی هاشم حضرت ابالفضل العباس و اسماعیل فرزند امام صادق(ع) در این قبرستان مدفون است به آن توجه ویژه‌ای دارند.
دیگر مسلمانان جهان از فرقه‌ها و کشورهای گوناگون نیز به دلیل وجود این چند قبر و نیز قبور بسیاری از خاندان و اصحاب پیامبر(ص) مانند ابراهیم فرزند پیامبر(ص)، صفیه عمه پیامبر(ص)، امهات المؤمنین همسران پیامبر(ص)، دختران یا ربائب پیامبر(ص)، تعدادی از شهدای جنگ‌های صدر اسلام و شهدای واقعه حرة به این مکان توجه ویژه دارند؛ اما خشونت و جمود وهابیان مانع از بهره‌گیری مناسب و آگاهی مسلمانان جهان از تاریخ دینشان شده است.
در شوال سال ۱۳۴۳ (می 1925 میلادی) وهابیان به سرکردگی «عبدالعزیز بن سعود»، پس‌ از پیروزی بر «‌حاکم حجاز» و ‌اشغال مکه، روی به مدینه آوردند و پس از محاصره و جنگ با مدافعان شهر، آن را‌ اشغال نمودند. آنان در هشتمین روز این ماه، اقدام به تخریب قبور ائمه بقیع و دیگر قبور آن مانند قبر عمو، پسر و زنان پیامبر اکرم(ص)، قبر ام‌البنین قبر اسماعیل فرزند امام صادق(ع) و بسیاری قبور دیگر کردند.
 آنها حتی قصد داشتند گنبد و بارگاه خود پیامبر(ص) را نیز تخریب کنند که به دلایلی موفق به انجام این کار نشدند.
آنها ضریح فولادی ائمه بقیع را که در اصفهان ساخته شده بود و روی قبور حضرات معصومین امام مجتبی، امام‌سجاد، امام باقر و امام صادق علیهم‌السلام قرار داشت را از جا در‌آور‌ده و بردند.
اما این اولین حمله آنان به مدینه نبود. آنان چند سال بعد نیز یک بار دیگر به مدینه هجوم برده، پس از یک سال و نیم محاصره توانستند آن شهر را تصرف کنند و پس از تصرف اقدام به غارت ‌اشیای گرانبهای حرم پیامبر(ص) و تخریب و غارت قبرستان بقیع نمودند.
همه ساله در آستانه سالگرد این جنایت و روزهای پس از آن پیروان اهل بیت و انسان‌های آزاده در سراسر جهان با برپایی تظاهرات این جنایت را محکوم کرده و خواستار بازسازی این قبور مطهر می‌شوند.
در همین راستا صدها تن از شیعیان و فعالان حقوق بشری با تجمع در مقابل سفارت عربستان در لندن پایتخت انگلیس ضمن محکوم کردن این جنایت وحشیانه خواستار بازسازی قبرستان بقیع شدند.
در شهرهای لکنهو و الله‌آباد هند نیز شمار زیادی از شیعیان و محبان اهل بیت(ع) با برپایی تجمع، این جنایت را محکوم کردند.
در واشنگتن نیز صدها نفر با تجمع در مقابل سفارت عربستان این جنایت را محکوم کرده و از دولت ترامپ خواستند به اتحاد خود با سفاکان سعودی پایان دهد.