kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۵۵۲۱
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۱
نماینده پارلمان عراق هشدار داد:

پنتاگون مشغول آموزش 8 هزار داعشی برای اشغال شمال عراق است

یک نماینده پارلمان عراق فاش کرد، آمریکا سرگرم آموزش دادن به 8000 عضو «داعش» در خاک سوریه با هدف اجرای عملیات تروریستی در عراق است.




«فردوس العوادی» نماینده پارلمان و عضو «ائتلاف دولت قانون» گفت: آمریکا قصد دارد گروه تروریستی داعش را به عراق بازگرداند و بخش‌هایی از مناطق شمالی و غربی این کشور را به اشغال داعش درآورد و می‌خواهد جنگ جدیدی را راه بیندازد و اقتصاد عراق را فرسوده کند.
وی افزود: همه تحرکات آمریکا کاملا منطبق با اطلاعاتی است که بسیج مردمی(عراق) آن را اعلام کرده است. بر اساس این اطلاعات، هواپیماهای آمریکایی در مناطق و پادگان‌هایی که گروه تروریستی داعش آنجاها حضور دارد، فرود می‌آیند. به گفته وی، حزب حاکم ترکیه نیز به وجود مدارک و اسنادی اذعان کرد مبنی بر این‌که آمریکا از گروه جنایتکار داعش پشتیبانی می‌کند.
به گزارش تسنیم، العوادی افزود: آمریکا در حال آموزش 8000 داعشی در شمال سوریه به عنوان مقدمه‌ای برای اجرای عملیات تروریستی در عراق و سوریه است. این نماینده پارلمان دولت بغداد را به خاطر سکوت در قبال این ماجرا، مورد انتقاد قرار داد.
وی گفت، عراق با فتنه بزرگی مواجه است؛ فتنه‌ای بزرگ‌تر از فتنه 2014 میلادی، که به سقوط چهار استان عراق و اشغال آنها توسط داعش انجامیده است. وی به دولت هشدار داد که اگر دست به اقدامات پیشگیرانه نزند، عراق با همان مشکلات مواجه خواهد شد.
کارشناسان طی سال‌های اخیر بارها گفته‌اند که آمریکا هرگز مایل به حذف داعش از منطقه و عراق نبوده و نخواهد بود.
در حال حاضر آمریکا در منطقه «التنف» سوریه با عناصر داعش، تعامل نزدیکی دارد.
تدابیر فوری برای نابودی داعش
«حیدر عبادی» نخست‌وزیر عراق اعلام کرد، دولت وی به دنبال اجرای تدابیر فوری برای نابودی بقایای گروه تروریستی داعش در عراق است. به گفته وی، در حال حاضر تلاش می‌شود که جلوی اقدامات تروریستی داعش در خارج از شهرها گرفته شود و در همین چارچوب، بسیاری از آنها بازداشت شده و یا تحت تعقیب قرار گرفته‌اند.