kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۵۵۲۰
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۱

هیئت اسرائیلی وارد بحرین شد!

چند روز پس از اینکه رژیم آل‌خلیفه اعلام کرد اولین کشور عربی حاشیه خلیج‌فارس خواهد بود که روابطش را با رژیم صهیونیستی عادی می‌کند، خبرها حاکی است، بحرین رسماً میزبان یک هیئت اسرائیلی برای حضور در اجلاس «میراث جهانی وابسته به یونسکو» شده است.



میزبانی چهل‌ودومین دوره فعالیت‌های کمیته بین‌المللی
«میراث جهانی» سازمان یونسکو بهانه‌ای شد تا آل‌خلیفه که همچون سایر متحدین مرتجعش برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل مسابقه گذاشته، میزبان هیئتی از رژیم صهیونیستی شود.
این اولین بار است که منامه به طور رسمی و علنی از حضور هئیت صهیونیستی در خاک خود خبر می‌دهد.
پیش از این نیز آل‌خلیفه از چندین هیئت ورزشی و فرهنگی رژیم‌صهیونیستی برای سفر به بحرین دعوت کرده و جشن‌ها و میهمانی‌های رقص و شادمانی هم به خاطر ورود این هیئت‌ها به راه انداخته بود. به نظر می‌رسد این روزها سرزمین‌های کوچک حاشیه خلیج‌فارس برای دوستی و نزدیکی با رژیم جنایتکار صهیونیستی از یکدیگر سبقت می‌گیرند و هیچ نگرانی هم برای علنی ساختن این روابط ندارند.
وخامت حال شیخ عیسی قاسم
مرکز حقوق بشر بحرین با صدور یک بیانیه‌ مطبوعاتی اعلام کرد، شیخ «عیسی قاسم»، که از حدود 400 روز پیش در اقامت اجباری به‌سر می‌برد، یک‌شنبه ‌شب به دلیل وخامت اوضاع جسمانی‌اش به بیمارستان منتقل شده‌است.
به گزارش ایسنا، این مرکز در بیانیه خود بدون ‌اشاره به علت وخامت اوضاع جسمانی شیخ عیسی قاسم، تصریح کرد، تشخیص اولیه پزشکان نشان می‌دهد او به دلیل مشکلات حاد در ناحیه لگن و ران، قادر به حرکت کردن و راه رفتن نیست.
منابع محلی نیز اعلام کرده‌اند که نیروهای امنیتی، پسر و داماد شیخ عیسی قاسم را هنگام همراهی آمبولانس، بازداشت کردند و آنها همچنان در مرکز پلیس بازداشت هستند. «الدراز» محله سکونت شیخ عیسی قاسم از خرداد 1395 و منزل ایشان از خرداد 1396 در محاصره نیروهای امنیتی آل‌خلیفه است. اکنون تقریبا 400 روز است که رهبر شیعیان بحرین در بازداشت خانگی به‌سر می‌برد.