kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۵۴۲۵
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۶
حیدر رحیم پورازغدی:

«ساده زیستی» آیت‌الله خامنه‌ای قبل از رهبری «متقیانه» بود و بعد از رهبری «متعهدانه»

پیشکسوت مبارزه با طاغوت گفت: بعد از انقلاب به‌دلیل مسائل امنیتی شماری از مسئولان موقتاً در برخی کاخ‌ها اسکان داده شدند اما آقای خامنه‌ای برای خود ننگ می‌دانست که در چنین مکانی هرچند موقت زندگی کند.




حاج حیدر رحیم‌پور ازغدی از فعالان و مبارزان سیاسی علیه رژیم طاغوت درباره شناختش از رهبر انقلاب گفت: آقای خامنه‌ای یک عالم و روحانی متدین و متشرع است که اگر همه دنیا علیهش باشد دست از حق و حقیقت نمی‌کشد و برای دفاع از حق از هیچ اقدامی دریغ نمی‌کند. آقای خامنه‌ای پیرو واقعی مکتب امام صادق است، من هیچ‌وقت ندیدم ایشان حرفی بزند یا کاری بکند که برای خودش باشد یعنی همیشه سعی کرده طبق آموخته‌های خود از مکتب امام صادق(ع) عمل کند.
وی گفت: آیت‌الله خامنه‌ای همیشه ساده‌زیست بودند و ساده‌‌زیستی ایشان در قبل رهبری بیشتر «متقیانه» و بعد از رهبری «متعهدانه» بوده است؛ البته اگر عالمی این‌چنین نباشد، عالم نیست. همه علمای بزرگ این‌چنین بوده و هستند.
حیدر رحیم پورازغدی در بیان ساده زیستی رهبر معظم انقلاب افزود : آیت‌الله خامنه‌ای چند وقت پیش آمد مشهد و آمدند خانه ما. برایش وقتی آجیل آوردیم، گفت: «من آجیل نمی‌خورم، از وقتی رهبر شدم اصلاً آجیل نخوردم چون رهبر باید مثل فقرا زندگی کند، مگر فقرا آجیل می‌خورند؟!»
وی همچنین درباره درجات علمی رهبر معظم انقلاب تصریح کرد : وقتی نزد آقا (امام خمینی) رفت 4-5 سالی که خارج می‌خواند بیشترین‌اشخاص از جمله آیت‌الله رفسنجانی رحمه‌ًْالله می‌گفتند؛ «والله» ایشان مجتهد است. بعد از این‌که ولی فقیه شدند یک روز خانه ایشان رفتم و دیدم آقای مؤمن و آقای خزعلی، آقای هاشمی (هاشمی شاهرودی) آمدند، یعنی، 4 شاگرد آقای صدر(ره)، آقای خویی(ره) و امام خمینی(ره) آمده بودند تا جلسه شورای فقهی تشکیل بشود و مباحث فقهی در آن مطرح گردد؛ یعنی با هم مباحثه علمی‌کنند.
رحیم‌پور ازغدی با بیان اینکه، «بعد از آن جلسات فقهی بود که همه اذعان کردند که آقای خامنه‌ای، اعلم است» توضیح می‌دهد: در ایامی که ایشان تازه رهبر شده بودند، با فقهای برجسته چندین سال مباحثه می‌کردند، بنابراین آقای خامنه‌ای، بحث علمی و فقهی را به‌صورت ریشه‌ای دنبال کرده‌اند و به علوم فقهی احاطه کامل دارند؛ من خدا را شاهد می‌گیرم که آقای خامنه‌ای اعلم فقهای زمانه است.
بعد از اینکه در 23سالگی مجتهد بودند، 15 سال کار علمی کردند. آقای خامنه‌ای اعلم به فقه عبادی است؛ در فقه سیاسی و اجتماعی و مدیریت هم که رقیب ندارد.
رحیم‌پور ازغدی، آیت‌الله خامنه‌ای را یک روشنفکر واقعی و ذاتی می‌داند و می‌گوید: متحجرین و مرتجعین همیشه با آقای خامنه‌ای مشکل داشته و دارند چون ایشان در فقه اجتماعی قوی و مسلط بود؛ وی درباره چرایی مخالفت متحجرین با رهبر انقلاب نیز می‌گوید: «شیعه انگلیسی از فقیهی می‌ترسد که در امور اجتماعی قوی باشد. آقای خامنه‌ای در امور اجتماعی مدیریتی بی‌نظیر دارد. ایشان از آنهایی نبود که بنشیند و دستور بدهد، خودش وسط میدان بود. با همین فرماندهان بوده و با اینها زندگی کرده است. از کسانی نبود که خانه بنشیند و از دور جنگ را مدیریت کند
وی تصریح کرد : من اهل غلو کردن درباره هیچ کسی نیستم و بر اساس مشاهداتم می‌گویم که آقای خامنه‌ای نه یک روشنفکر، بلکه فراتر از روشنفکران مطرح بوده و هستند.
رحیم پور ازغدی در گفت‌و‌گوی تفصیلی با تسنیم همچنین با گلایه از کسانی که به‌گفته او کسانی هستند که ژست مخالفت با رهبری را می‌گیرند، گفت: مدیریت رهبر انقلاب برای همه ثابت شده است و امروز ایشان به‌نحوی جبهه مقاومت را مدیریت کرده که نظام استکبار با تمام توانش نتوانسته ایران را ذره‌ای به‌اندازه عراق، سوریه، افغانستان، لیبی ناامن کند؛ او می‌گوید البته برخی در داخل همراه با دشمنان خارجی عمل می‌کنند تا اقتدار رهبری را تضعیف کنند اما موفق نخواهند شد چون مردم هوشیار و حامی رهبری هستند.