kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۵۴۰۲
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۳

پیشتازی اردوغان در انتخابات ترکیه با اعلام نتایج اولیه آرا

رسانه‌های ترکیه اعلام کردند، حزب حاکم ترکیه با شمارش 20 درصد آرا در مقایسه با دیگر احزاب این کشور پیشتاز است.

 

اولین انتخابات ریاست جمهوری ترکیه پس از تصویب قانون اساسی جدید و بیست و هفتمین انتخابات پارلمانی این کشور ساعت ۱۷ به وقت محلی پایان یافت و شمارش آرا آغاز شده است.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، اولین نتایج شمارش آرا که از شمارش 18 درصدی آرا مشخص شده نشان از پیشتاز بودن «رجب طیب اردوغان» با 60 درصد، «محرم اینجه» با 25 درصد و «مرال آکشنر» با هفت درصد آرا دارد. بر اساس اطلاعات به دست آمده، در این دوره از انتخابات 56 میلیون و 342 هزار و 263 تن از شهروندان ترکیه واجد شرایط رأی دادن بودند و رأی خود را به 180 هزار و 56 صندوقی که در سراسر این کشور در نظر گرفته شده بود، انداختند.
برای انتخابات پارلمانی، کشور ترکیه به 87 حوزۀ انتخابیه تقسیم شده است که نامزدهای این حوزه‌های برای تصاحب 600 کرسی پارلمان رقابت کردند. همچنین در انتخابات ریاست جمهوری شش نامزد با هم رقابت کردند که عبارتند از: رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور فعلی ترکیه و نامزد مشترک حزب عدالت و توسعه و حزب حرکت ملی، محرم اینجه نامزد حزب جمهوریت خلق، مرال آکشنر نامزد حزب خوب، «صلاح‌الدین دمیرتاش» نامزد دربند حزب جمهوریخواه خلق‌، «تمل کارامولا اوغلو» نامزد حزب سعادت و «دوغو پرینجک» نامزد حزب وطن.