kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۵۴۰۱
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۳

«نورولی محسود» رهبر جدید طالبان پاکستان «عمر رحمان» تأیید نشد

سرکرده‌های طالبان پاکستان ضمن رد صلاحیت «عمر رحمان» به عنوان جانشین رهبر مقتول این گروه تروریستی، «نورولی محسود» را به عنوان رهبر جدید خود انتخاب کردند.



پیش از این و در پی کشته شدن «ملافضل‌الله» در حمله پهپادهای آمریکایی، برخی از سرکرده‌های طالبان «عمر رحمان» را به عنوان رهبر اصلی طالبان پاکستان (موسوم به تحریک طالبان) انتخاب کرده بودند و البته در همان زمان هم گفته می‌شد که این انتخاب ممکن است مورد تایید شورای طالبان قرار نگیرد.
به گزارش فارس، شورای طالبان (متشکل از سرکرده‌های این گروه تروریستی) مفتی «نورولی محسود» را به عنوان رهبر جدید این گروه انتخاب کرد.
«محمد خراسانی» سخنگوی تحریک طالبان در این رابطه، گفته: «شورای مرکزی طالبان مفتی نورولی محسود را به عنوان رهبر جدید این گروه انتخاب کرده است.» محل تشکیل جلسه نیز ولایت «کنر» افغانستان اعلام شده است.
وزارت دفاع ملی افغانستان 15 ژوئن (26 خرداد) اعلام کرده بود که ملافضل‌الله رهبر تحریک طالبان پاکستان در حمله پهپادهای آمریکایی در ولایت «کنر» واقع در شرق افغانستان کشته شده است.
«محمد فیصل» سخنگوی وزارت خارجه پاکستان نیز طی کنفرانس خبری هفتگی خود، با تایید کشته شدن ملافضل‌الله تاکید کرد، سایر اعضای این گروه از جمله خراسانی، تحت تعقیب قرار خواهند گرفت.