kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۴۹۱۵
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۹

دعوت رسمی آل‌خلیفه از اسرائیل برای شرکت در کنفرانس «منامه»!

رژیم آل خلیفه درراستای عادی سازی روابط با رژیم جنایتکار صهیونیستی گام دیگری برداشت و از هیئت اسرائیلی برای شرکت در کنفرانس بین‌المللی در منامه دعوت به عمل آورد.

 
  سرویس خارجی-

 «منیر بوشناقی» مشاور هیئت فرهنگ و آثار بحرین در میراث جهانی روز یکشنبه گفته: «یک هیئت اسرائیلی از ۲۴ ماه ژوئن تا ۴ جولای
(3 تیر تا 13 تیر به مدت 10 روز) برای شرکت در نشست بین‌المللی «میراث جهانی» به بحرین دعوت شده‌اند.
وی در گفت‌وگو با وبگاه «الخلیج الجدید» و در توجیه این خیانت آشکار گفت، این نشست بین‌المللی بوده و سازمان یونسکو آن را ترتیب داده است و بحرین تنها میزبان این نشست است و هر عضو سازمان ملل می‌تواند در آن مشارکت کند. اظهارات بوشناقی واکنش و خشم مردم در بحرین و کشورهای جهان اسلام را در پی داشت.
این اولین بار نیست که آل خلیفه با هدف تغییر افکار عمومی این کشور نسبت به روابط با رژیم صهیونیستی دست به اقدامات این چنینی می‌زند. رژیم بحرین طی یک سال گذشته اقدامات زیادی به صورت علنی و مخفیانه برای عادی‌سازی روابط خود با رژیم اسرائیل انجام داده که آخرین این اقدامات، مشارکت رکاب‌زن‌های بحرینی در مسابقات دوچرخه‌سواری این رژیم برای پاسداشت سالروز «اشغال فلسطین» بود. حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین نیز در سفر خود به آمریکا و دیدار با یک خاخام صهیونیست در لس‌آنجلس گفته بود، شهروندان بحرینی می‌توانند به اراضی اشغالی سفر کنند. هنوز معلوم نیست آیا رژیم آل خلیفه از هیئت فلسطینی نیز برای سفر به منامه و شرکت در این اجلاس بین‌المللی دعوت خواهد کرد یا نه!