kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۴۸۱۰
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۵
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان خبر داد

حفر و تجهیز 70 حلقه چاه جدید برای جبران کمبود آب آشامیدنی اصفهان




اصفهان- خبرنگار کیهان:
مدیر عامل شرکت آبفای اصفهان با اشاره به حفر و تجهیز 70 حلقه چاه جدید برای تأمین آب اصفهان، گفت: حدود 200 لیتر در ثانیه آب چاه‌های کشاورزی و اجاره‌ای نیز به شرب اختصاص پیدا کرده است.
هاشم امینی اظهار داشت: حوضه آبریز زاینده‌رود امسال متأثر از کاهش بارش‌ها و خشکسالی در فلات مرکزی با افت محسوس منابع آبی مواجه شده است به طوری که میزان آورد رودخانه نیز حدود 30 درصد سال گذشته بوده است. به طوری که محدودیت‌های بخش کشاوری باعث شده تا امسال کشت محصول در شرق اصفهان نداشته باشیم.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان ادامه داد: در بخش صنعت مقرر شده تا صنایع استان کاهش 40 درصدی مصرف آب را داشته باشند و در بخش شرب هم مقرر شده تا کاهش 20 درصدی در این بخش اعمال شود.
وی خاطرنشان کرد: کاهش 20 درصدی آب آشامیدن شرایط بسیار سختی را برای سامانه 56 شهر و 300 روستایی که حدود چهار میلیون جمعیت را تحت پوشش قرار داده ایجاد کرده است.
وی گفت: در گام نخست اجرای حفر و تجهیز 70 حلقه چاه در دستور کار فعالیت‌های مجموعه قرار گرفته است که از اردیبهشت ماه به رغم اینکه هیچگونه اعتباری هنوز به شرکت تخصیص پیدا نکرده است ولی با این وجود قرارداد تمامی 70 حلقه چاه بسته شده و جانمایی آن‌ها نیز انجام شده است که نیمه نخست خردادماه حفاری بیش از 20 حلقه چاه نیز آغاز گشته است.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان استفاده از ظرفیت چاه‌های شهرداری را یکی دیگر از برنامه‌های این مجموعه دانست و افزود: مقرر شده است تا از ظرفیت چاه‌های کشاورزی و اجاره‌ای نیز استفاده کنیم.
وی میزان استفاده از چاه‌های کشاورزی و اجاره‌ای را بیش از 200 لیتر در ثانیه دانست و افزود: یکی دیگر از تمهیدات آبفای اصفهان تهیه و توزیع شیرآلات کاهنده مصرف بوده که می‌تواند تا 30 درصد در کاهش مصرف آب اثرگذار باشد.