kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۴۶۹۰
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۷
آیت‌الله مصباح یزدی:

برخی خدمات حضرت امام(ره) به کشور و اسلام را فراموش کرده‌اند

رئیس‌مؤسسه امام خمینی(ره) با ‌اشاره به خدمات امام(ره) به کشور گفت: متاسفانه برخی از روی جهالت فراموش می‌کنند که امام و یاران ایشان چه خدمتی به کشور و اسلام انجام داده‌اند و گاهی تعبیرات سبکی دارند.

آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی، رئیس‌مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در جلسه درس اخلاق که در دفتر رهبر انقلاب در قم برگزار شد، با بیان اینکه یکی از کارهای شیطان ایجاد آرزوهای کاذب است، اظهار داشت: وقتی انسان فریب این آرزوی کاذب را بخورد، حاضر می‌شود برای انجام آن هرکاری انجام دهد. وی اظهار داشت: شیطان آرزوهایی برای انسان فراهم می‌کند تا زمینه برنامه‌های دیگر خود را آماده کند، شیطان، انسان را وادار می‌کند که خواسته‌های طبیعی افراد در مسیر نادرست انجام شود.
به گزارش رسا، آیت‌الله مصباح یزدی گفت: وقتی انسان می‌خواهد کار خیر انجام دهد یا واجبات مالی را ادا کند، شیطان می‌گوید اگر این کار خیر و واجباتی مانند خمس انجام شود، خود انسان فقیر می‌شود و با این فریب انسان را منصرف می‌کند.
استاد برجسته حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: در مباحثی مانند جهاد در برابر دشمن نیز شیطان قدرت طرف مقابل را بزرگنمایی می‌کند تا انسان هراس پیدا کرده و جهاد را ترک کند، ترساندن از شگردهای شیطان است که انسان باید هوشیار باشد.
رئیس ‌موسسه آموزشی پژوهشی امام‌خمینی(ره) بیان داشت: در آستانه پیروزی انقلاب سختی‌ها و شکنجه‌ها اوج گرفته بود و این بهترین ابزار برای شیطان است که بگوید انسان چه کار به سیاست دارد و باید تنها به فکر نماز خود باشد، زمانی به امام راحل می‌گفتند که ایشان در سیاست ورود نکنند و عرصه سیاست را به آنها بسپارند در حالی که حرکت انقلاب یک حرکت سیاسی صرف نبود بلکه جهادی بزرگ به شمار می‌رود و افتخاری بزرگ است.
وی با بیان اینکه اگر حرکت امام راحل و یاران صدیق ایشان نبود، ایران پر از ظلم و جنایت شده و احکام اسلامی به فراموشی سپرده می‌شد، گفت: انقلاب اسلامی اوضاع را تغییر داد و احکام اسلامی را به زندگی مردم آورد.
آیت‌الله مصباح یزدی افزود: حضرت امام به عنوان یک روحانی بسیار ساده زیست برای خدا قیام کرد و کشور و دنیا را تکان داد و نقشه‌های شیاطین را دچار مشکل کرد، متاسفانه برخی از روی جهالت فراموش می‌کنند که امام و یاران ایشان چه خدمتی به کشور و اسلام انجام داده‌اند و گاهی تعبیرات سبکی دارند که از انسان آگاه و بصیر روا نیست. عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه شیطان در کارهای خیر و تکالیف انسان تشکیک و تردید ایجاد می‌کند، اظهار داشت: شیطان هر کاری می‌کند که انسان‌ها به ویژه مومنان از رحمت الهی محروم شوند؛ هرکس می‌خواهد کاری کند باید نزد خدا حجت داشته باشد و نمی‌توان خواب و حرف دیگران را حجت قرار داد.