kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۳۶۵۸
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۸

درگیری ته‌مانده‌های تروریست‌های تکفیری در ادلب بر سر تقسیم اموال مسروقه

عناصر گروه‌های تروریستی که طی ماه‌ها و سال‌های اخیر از مقابل نیروهای مقاومت و ارتش در سراسر سوریه فرار کرده و به استان ادلب رفته‌اند،‌ بر سر اموال مسروقه متعلق به مردم و دولت، با یکدیگر وارد جنگ شده‌اند.




شبکه «الاخباریه» سوریه گزارش داده، سرکرده‌ها و عناصر گروه‌های تروریستی مدتی است که با انفجار بمب و حملات مسلحانه، سرگرم ترور و حذف یکدیگر هستند و شرایط در شهر و استان ادلب به گونه‌ای است که هیچ‌کس در آنجا احساس امنیت نمی‌کند و البته، این حملات متقابل، از مردم و غیرنظامیان هم قربانی می‌گیرد.
 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، گزارشگر الاخباریه در این‌باره گفته حملات و ترورها میان گروه‌های تروریستی، ابعاد گسترده‌ای به خود گرفته است، طوری که حتی سرکرده‌های رده اول گروه تروریستی موسوم به «‌هیئت تحریرالشام» هم از این ترورها مصون نمانده‌اند و ترور سراسر استان ادلب را دربرگرفته‌ است.
خبرگزاری میزان شمار تروریست‌های کشته  شده در ادلب طی سه روز گذشته را 125 نفر اعلام کرده است.
 یکشنبه گذشته حوالی ظهر شهر ادلب شاهد انفجار انتحاری یک خودرو مقابل مقر گروه تروریستی هیئت تحریرالشام بود. این انفجار،  مرگ هفت تن و جراحت 42 نفر دیگر از تروریست‌ها را به دنبال داشت.
ظاهرا در این حمله، عناصر ازبکی داعش هدف بودند و سه تن از کشته‌شدگان هم،‌ ازبکی هستند.
در رابطه با علت این درگیری‌های داخلی، برخی منابع مثل الاخباریه اعلام کرده‌اند که دعوای تروریست‌ها بر سر اموال مسروقه از مردم و دولت است ولی خبرگزاری میزان اعلام کرده،  تروریست‌های از قبل موجود در ادلب با تروریست‌هایی که اخیرا از استان دمشق وارد ادلب شده‌اند، درگیر شده‌اند علاوه بر آن، میان تروریست‌های مورد حمایت ترکیه موسوم به «جبهه تحریر سوریه» و تروریست‌های هیئت تحریر شام هم درگیری جریان دارد.
در مجموع،  به نظر می‌رسد که این ترورها و انفجارها در ادلب همچنان ادامه
خواهد یافت.
کارشناسان با اشاره به این شکاف‌ها و درگیری‌ها میان عناصر تروریستی‌ در ادلب، می‌گویند که ارتش سوریه و مقاومت برای آزادسازی این منطقه، با مشکل خاصی مواجه نخواهند شد.
 ادلب آخرین شهر بزرگ سوریه است که همچنان در اشغال تروریست‌ها قرار دارد. شهر «جرابلس» نیز در اشغال تروریست‌هاست.
عناصر داعش در پایگاه‌های آمریکا
«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه اما دیروز اظهار داشته،‌ عناصر گروه‌های تروریستی در پایگاه آمریکایی «التنف» دیده شده‌اند.
التنف در شرق سوریه و منطقه مرزی این کشور و عراق واقع است.
لاوروف گفت: «ما شاهد حضور روزافزون گروه‌های مسلح (تروریستی) در منطقه (تحت اشغال آمریکا) به خصوص در اردوگاه «رکبان» هستیم و براساس اطلاعات ما، این گرو‌ه‌ها به طرق مختلف، با داعش و دیگر گروه‌های تروریستی، در ارتباط هستند. وی از آمریکا خواست، التنف را ترک کند.