kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۳۰۶۱
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۴
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور:

مسبب اشتباه تایپی لایحه پالرمو خیلی مهم نیست مهم نیاز شدید به این کنوانسیون است!

حسینعلی امیری هم مانند عراقچی از نیاز دولت دوازدهم به لوایح چهارگانه سخن گفت که این اظهارات مخاطبان را به فکر فرو می‌برد که چرا این موضوع تا این اندازه مهم است که دولت تدبیر و امید که دولت محرمانه‌ها لقب دارد به صراحت از نیاز دولت به آن بگوید؟!

حسینعلی امیری معاون رئیس‌جمهور در امور مجلس در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، در مورد اینکه بالاخره اشتباه تایپی در لایحه پالرمو از سوی دولت بوده یا مجلس،‌گفت: راجع به این موضوع قبلاً توضیحاتی داده شده است.
وی خاطرنشان کرد: پالرمو کنوانسیونی است که ما در سیاست‌های داخلی‌مان به آن نیاز داریم و قبلاً هم تقدیم مجلس شورای اسلامی شده بود که تنها یک اشکال تایپی در خصوص موضوع پیش آمده بود. معاون رئیس‌جمهور در امور مجلس در مورد اینکه این ایراد از سوی دولت بوده یا مجلس، تصریح کرد: من نمی‌خواهم فرافکنی کنم که اشتباه تایپی در لایحه پالرمو از سوی مجلس بوده یا دولت؛ این هیچ سود منطقی و عقلانی برایمان ندارد منتهی آقای رضایی معاونت قوانین مجلس شورای اسلامی در این خصوص توضیح داده‌اند.
وی با تأکید بر اینکه توضیحات آقای رضایی برای ما کاملاً قابل قبول است، ‌اظهار داشت: آقای لاریجانی نیز در جلسه علنی مجلس در مورد پالرمو اشاراتی کرده‌اند اینکه این اشتباه تایپی از کجا بوده برای ما خیلی مهم نیست مهم نیاز شدید به این کنوانسیون است.
در این باره لازم به ذکر است که ابتدا نوبخت، سخنگوی دولت در یک نشست خبری در پاسخ به خبرنگار کیهان گفت که این موضوع ربطی به این دولت نداشته و آن را به قبلی‌ها ارجاع داد! پس از گذشت چند روز لعیا جنیدی، معاون حقوقی رئیس‌جمهور در مصاحبه با یکی از روزنامه‌های جریان موسوم به اصلاح‌طلب گفته نوبخت را رد کرد و مدعی شد که مقصر ایراد تایپی در لایحه پالرمو مجلس است!
اکنون نیز معاون پارلمانی رئیس‌جمهور می‌گوید اینکه مقصر کیست چندان مهم نیست بلکه نیاز شدید دولت به این کنوانسیون مهم است! این موضوع را روز یکشنبه عراقچی نیز در مجلس گفت. قطعا با توجه به عملکرد دولت در 5 سال گذشته این اهمیت برای مردم ایران قابل فهم است؛ دولتی که پنج سال گذشته را به طور کامل همه وقتش را به برجام اختصاص داد و چنان به آن مطمئن بود که گمان می‌کرد بعد از توافق، غرب در گلستان را بر رویش باز خواهد کرد به یقین اکنون به آنجا می‌رسد که لوایح چهارگانه (فرزندان FATF) برایش تا این اندازه مهم شود. آمریکا و سه کشور اروپایی نیز به این نکات پی برده‌اند و برای این دولت هر طور می‌خواهند می‌تازند!