kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۲۹۹۶
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۸

خشم ترامپ از افشاگری‌های نیویورک تایمز درباره کمک‌های مالی شیوخ عرب

رئیس‌جمهور آمریکا با انتشار زنجیره‌ای چند توییت، به شدت از تیم تحقیق درباره تبانی احتمالی او با روسیه و کشورهای عربی انتقاد کرد و گفت این تحقیقات باید متوقف شود.

افشاگری نیویورک تایمز تبدیل به دردسر تازه ترامپ شده است؛ این روزنامه روز شنبه طی یک گزارش اختصاصی، از دیدار محرمانه‌ای پرده برداشته که چند ماه مانده به انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا میان فرستادگان امارات و عربستان و فرزند ارشد «دونالد ترامپ» نامزد وقت انتخابات برگزار شده است. در آن نشست یک صهیونیست متخصص راه انداختن موج‌های تبلیغاتی و روانی هم حضور داشته است. این گزارش همچنین از تلاش‌های افراد وابسته به امارات و عربستان برای پیشبرد طرحی جهت خرابکاری اقتصادی در ایران و ایجاد بی‌اعتمادی بین مسئولین ایرانی پرده برداشته است. هدف از این اقدامات ایجاد بحران اقتصادی در ایران و نهایتا براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران بوده است. اثبات ادعاهای منتشر شده در این گزارش جنجالی می‌تواند روند تحقیقات درباره مداخله خارجی‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و نقش آنها در پیروزی ترامپ را وارد مرحله تازه‌ای کند.
واکنش شدید ترامپ
اما ترامپ روز یکشنبه با انتشار چندین توییت به شدت از روزنامه
نیویورک تایمز و دموکرات‌ها انتقاد و آن‌ها را به تلاش برای اثرگذاری بر نتایج انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا متهم کرد.
ترامپ در واکنش به این گزارش، زنجیره‌ توییتی منتشر کرده و با لحن عصبانی از بازرس ویژه، اف. بی. آی و دموکرات‌ها به دلیل ادامه تحقیق درباره زد و بند احتمالی با کشورهای دیگر، انتقاد کرد. او در توییتر نوشت: «اوضاع واقعا دارد مضحک می‌شود. نیویورک‌تایمز ورشکسته و متقلب (البته نه به متقلبی هیلاری کلینتون) گزارشی طولانی و کسل‌کننده منتشر کرده، با این حال، نتوانسته هیچ‌چیزی درباره وجود ارتباط میان روسیه و من پیدا کند، بنابراین حالا دارند بقیه دنیا را می‌گردند.»