kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۰۹۲۸
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۳
دادستان کل کشور خبر داد

ماجرای جنجالی برخورد با زن بی‌حجاب برنامه‌ریزی شده بود

دادستان كل كشور گفت: قرائن نشان مي‌دهد برخوردي كه به واسطه ماجرای مواجهه مامور پلیس با يك زن بدحجاب در پاركي در تهران با نيروي انتظامي صورت گرفت، برنامه‌ريزي شده بود.

 به گزارش روابط عمومي دادستاني كل كشور، حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظري در اختتاميه پانزدهمين همايش سراسري روساي كل دادگستري و دادستان‌هاي سراسر كشور گفت: امروز امنيت هدف دشمن و سيبلي براي تيرهاي كشنده‌اي است كه به طرف ما شليك مي‌كنند و كاملا مشخص مي‌باشد كه دشمن مسايل اعتقادي، فرهنگي، اقتصادي و اعتماد عمومي جامعه را هدف گرفته و متناسب با حمله دشمن بايد خودمان را مجهز كنيم.
منتظري افزود: دشمنان در مسايل اقتصادي، اعتقادي، فرهنگي، امنيتي و نظامي كار و هزينه مي‌كنند و بايد حساسيت ويژه‌اي به اين موضوع داشت.
تبانی برای ورود کالای قاچاق
وی با طرح اين سؤال كه مگر امكان دارد اين حجم عظيم از قاچاق و ارز بدون تباني از مبادي رسمي وارد كشور شود از بررسي اين موضوع در دادستاني كل خبر داد.
دادستان كل كشور با ‌اشاره به مصيبت‌هايي كه قاچاق و ارز براي كشور و اقتصاد كشور ايجاد مي‌كند بر ضرورت پيگيري دادستان‌ها نسبت به تباني‌هاي صورت گرفته در این زمینه تاکید کرد و گفت: دادستان‌ها در اين دو موضوع با جديت ورود كنند؛ چرا كه قاچاق ضربه‌هايي را به ‌اشتغال و توليد وارد كرده است.
تلاش دشمنان براي سلب اعتماد مردم
 از نظام
منتظري با ‌اشاره به تلاش دشمنان براي سلب اعتماد مردم از نظام گفت: دشمنان تلاش مي‌كنند كه توده مردم را به واسطه اقداماتي در رسانه‌هاي جديد نظير پيام‌رسان‌ها نسبت به نظام بي‌اعتماد كنند.
 وی با بیان اینکه مقام معظم رهبري پيرامون ضرورت سازماندهي فضاي مجازي تاكيدات فراواني دارند، ادامه داد: ما شاهد هستيم كه دشمنان از طريق اين فضا دروغ و نيرنگ و مسايل ضداخلاقي و مسايل ضدامنيتي را پيش مي‌برند.
دادستان كل كشور با بيان اينكه از دولت مصرانه مي‌خواهيم كه در اجراي منويات مقام معظم رهبري نسبت به ساماندهي پيام‌رسان‌ها اهتمام داشته باشند، گفت: از يك سو بايد به تقويت پيام‌رسان‌هاي داخلي پرداخت و از سويي ديگر بايد به جامعه اين اطمينان داده شود كه به هيچ وجه هيچ مقام و دستگاهي حق ورود به عرصه زندگي خصوصي‌اشخاص را ندارد.
منتظري گفت: به عنوان دادستان كل و شما به عنوان دادستان‌هاي سراسر كشور اين اطمينان را به مردم بدهيد كه هم به لحاظ شرعي و هم به لحاظ قانوني و هم با توجه به فتواي مقام معظم رهبري به هيچ وجه ورود به زندگي خصوصي‌اشخاص در شبكه هاي اجتماعي مجاز نيست و به مردم بگوييد كه چنين القائاتي از سوي دشمنان براي سلب اعتماد مردم طرح مي‌شود.
وی اظهار داشت: مردم هرجا ديدند از طريق پيام‌رسان‌هاي داخلي ورودي به حريم خصوصي آنها صورت گرفته است سريعا مراجعه كنند تا ببيند كه قوه قضائيه در دفاع از حق آنها ورود پيدا مي‌كند و متخلفين و مجرمين را به ‌اشد مجازات مي‌رساند.
دادستان كل كشور تاكيد كرد: به موجب حكم شرع و فتواي مقام معظم رهبري و آيين‌نامه ابلاغ شده سرك كشيدن به حريم خصوصي ‌اشخاص از طريق پيام‌رسان‌ها مجاز نيست.
هدف‌گیری دشمن علیه ستون خيمه انقلاب
منتظري تصريح كرد: دشمن ستون خيمه انقلاب يعني ولي‌فقيه و نهادهايي نظير قوه قضائيه و سپاه و نيروي انتظامي را كه در راستاي اهداف و سياست‌هاي تعيين شده رهبري حركت مي‌كنند، هدف گرفته است و تلاش دارد اين اركان را به انحاي مختلف با دروغ‌سازي و صحنه‌سازي مورد هجمه قرار دهد.
هجمه علیه نیروی انتظامی با برنامه‌ریزی قبلی
وی با ‌اشاره به موضوع مواجهه مامور نيروي انتظامي با يك زن بدحجاب در پاركي در تهران گفت: قرائن نشان مي‌دهد كه اين برخوردي كه به واسطه اين ماجرا با نيروي انتظامي صورت گرفت، برنامه‌ريزي شده بود و اين موضوع از نوع فيلمبرداري اين ماجرا مشخص بود.
دادستان كل كشور ادامه داد: البته ممكن است در نحوه تذكر دادن مامور نيروي انتظامي نيز ‌اشتباه و تخلفي صورت گرفته باشد كه ما از اين موضوع دفاع نمي‌كنيم اما مشاهده كرديد در اين ماجرا عده‌اي با هدف تخريب نيروي انتظامي وارد شدند و فيلم گرفته شده از ماجرا را با چه سرعتي در پيام‌رسان‌ها نشر دادند و حتي برخي از آقايان و خانم‌هاي نماينده و برخي جريانات سياسي در نشريات در قبال اين مسئله موضع‌گيري‌هايي كردند.
منتظري بيان داشت: اگر يك مامور نيروي انتظامي برخلاف مقررات برخوردي را صورت داده بايد به سازمان قضايي نيروهاي مسلح مراجعه كرد تا موضوع رسيدگي شود اما اينكه بدون بررسي موضوع عده‌اي در مجلس و روزنامه‌ها سر و صدا كنند قابل قبول نيست.
پيگيري اهانت به امام رضا(ع) از بعد امنيتي
وی با انتقاد از افرادي كه در قبال اين حركات فريادشان به آسمان بلند مي‌شود اما در قبال توهين يك فرد نانجيب به ساحت مقدس امام رضا(ع) سكوت مي‌كنند، گفت: آيا شما يك سرمقاله در روزنامه‌هاي آنها ديده‌ايد كه اين فرد توهين‌كننده به ساحت مقدس امام رضا(ع) را محكوم كرده باشند؟
دادستان كل كشور ادامه داد: در اين موضوع، فرد اهانت‌كننده به محض اينكه متوجه شد دستگاه قضايي پيگير موضوع است به قصد فرار به فرودگاه امام مراجعه كرد كه خوشبختانه توسط دادستاني تهران در همانجا دستگير شد.
منتظري افزود: من به دادستان تهران گفتم كه اين جريان را فقط در اختيار دادسراي فرهنگ و رسانه نگذارد و آن را از بعد امنيتي هم پيگيري كند؛ چطور مي‌شود فردي با آن سابقه اين چنين به حريم حضرت علي ابن موسي‌الرضا(ع) كه ولي‌نعمت ما هست جسارت كند و بعد هم قصد فرار به خارج از كشور را داشته باشد؛ بايد پشت پرده اين ماجرا را ديد.
وی اظهار داشت: متاسفانه عده‌اي در داخل كشور به دنبال اين هستند كه از نهادهايي همچون قوه قضائيه، سپاه و نيروي انتظامي يك نقطه ضعف بگيرند و آن را به هر طريقي كه مي‌توانند و با قدرت رسانه‌اي كه دارند بزرگ و برجسته كنند.
دادستان كل كشور افزود: آيا مي‌شود در مملكت امام زمان (عج) و در كشور امام رضا(ع) يك فرد نانجيب آن حرف‌هاي نامربوط و زشت را به حريم ولايت بزند و كسي كار به كارش
نداشته باشد.