kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۰۲۸۹
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۱

سقوط بالگرد شرکت نفت فلات قاره 2کشته برجا گذاشت

بالگرد شرکت نفت فلات قاره ایران که برای انتقال یکی از کارکنان که دچار سکته شده بود، به سکوی1 R (میدان رسالت) اعزام شده بود، مدت کوتاهی پس از ترک سکو به سمت جزیره کیش سقوط کرد.

به گزارش ایرنا، تاکنون فوت جواد کاراندیش مسئول تعمیرات سکوهای دریایی (بیمار) و بهروز‌اشکان، پزشکیار تایید و از سلامتی کاپیتان سهیلی اطمینان حاصل شده است.
فرماندار و رئیس‌کارگروه مدیریت بحران بندرلنگه گفت: سانحه سقوط بالگرد شرکت نفت فلات قاره به درون آب‌های خلیج‌فارس دو کشته، دو مفقود شده و یک نجات‌یافته داشته است.
ارسلان بهاری میمندی اظهار داشت: این بالگرد سه‌شنبه شب برای انتقال بیمار به بیمارستان، به سکوی رسالت شرکت نفت فلات قاره اعزام شده بود.
رئیس ‌کارگروه مدیریت بحران بندرلنگه ادامه داد: بالگرد یاد شده حدود ساعت 21 هنگام مراجعت در فاصله 500 متری سکوی رسالت دچار سانحه شده و همراه پنج سرنشین خود به درون آب‌های خلیج‌فارس سقوط کرد.
وی ابراز داشت: بیمار و پزشکیار در این حادثه جان خود را از دست داده و یک خلبان نجات یافت و جست‌وجو برای نجات یک سرنشین و خلبان دیگر که مفقود شده‌اند ادامه دارد.
بهاری میمندی یادآور شد: دو شناور ناجی از این شهرستان جهت کمک به نیروهای شرکت نفت فلات قاره به سکوی رسالت اعزام شده‌اند.
شرکت نفت فلات قاره ایران اعلام کرد: با توجه به وضع جوی نامناسب و مواج بودن دریا، عملیات جست‌ وجو برای یافتن مفقودان سانحه بالگرد با دشواری دنبال می‌شود.
به گزارش فلات قاره ایران، شناورهای سکو به‌ سرعت پس از بروز سانحه، به‌ منظور انجام عملیات جست‌ وجو و نجات به محل اعزام شدند.
پس از بروز این حادثه، کمیته بحران در ستاد تهران و منطقه لاوان تشکیل‌ شده و صبح دیروز (۲۹ فروردین ‌ماه) نیز مدیر عامل و جمعی از مدیران شرکت نفت فلات قاره ایران به‌ منظور بررسی ابعاد حادثه و وضعیت سرنشینان ناپدید شده بالگرد وارد منطقه لاوان شده‌اند.
شرکت نفت فلات قاره ایران با بسیج همه امکانات و نیروها و اعزام شناورها و غواصان، عملیات جست‌ وجو برای نجات علی فتاحی (خلبان) و بهروز موسوی دو سرنشین دیگر بالگرد را با جدیت دنبال می‌کند. با توجه به وضع جوی نامناسب و مواج بودن دریا، عملیات جست‌وجو با دشواری دنبال می‌شود.
شرکت نفت فلات قاره ایران چند سکوی استخراج و بهره‌برداری نفتی از جمله سکوی سلمان، سکوی بلال، سکوی رسالت و سکوی رشادت در نزدیکی جزیره لاوان دارد که رفت‌وآمد به این سکوها با بالگرد و کشتی انجام می‌شود.پیشتر یک فروند بالگرد شرکت نفت فلات قاره شامگاه 22 تیر 1394 که به منظور انتقال یک مصدوم راهی یکی از سکوهای نفتی شده بود سقوط کرد که در پی این حادثه چهار تن جان باختند.همچنین یک فروند بالگرد شرکت ملی حفاری نفت ایران نیز آذرماه 95 و ۲۰ ثانیه پس از پرواز، در دریای خزر سقوط کرده بود که در پی این حادثه پنج تن جان خود را از دست دادند.