kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۰۲۷۸
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۸

پلیس نژادپرست آمریکا جوان سیاه‌پوست را در پارکینگ با 20 گلوله کشت

پليس نژادپرست آمریکا در جنایتی دیگر يک جوان سياه‌پوست 26 ساله را با شليک حدود 20 گلوله در پارکینگی در کاليفرنيا از پای درآورد.

نژادپرستی در پلیس آمریکا داستان دنباله‌داری است. طی سال‌های گذشته ده‌ها سیاه‌پوست در آمریکا به بهانه‌های مختلف از سوی پلیس این کشور کشته شده‌اند و پلیس‌های قاتل نیز یا تبرئه شده‌اند یا به مرخصی با حقوق فرستاده شده‌اند.
 سال گذشته پلیس آمریکا بیش از 1150 نفر را کشت که بر اساس گزارش‌های منتشر شده در همین کشور بیشترشان نیز سیاه‌پوست بوده‌اند نژادپرستی پلیس، بازتاب نژادپرستی در جامعه آمریکا است.
«مایکل مک فیرسون» مدیر مؤسسه «کهنه‌سربازان برای صلح» در این باره گفته «به مردم آمریکا آموزش داده می‌شود تا از سیاه‌پوستان ترس و واهمه داشته باشند و به آنها به چشم حیوان نگاه کنند.»
حالا خبر رسیده پلیس آمریکا یک جوان سیاه‌پوست را در کالیفرنیا با شلیک 20 گلوله کشته است.
 «ديانت ياربر» که مسلح نبود در پارکينگ فروشگاه والمارت در «بارستوو» در 185 کيلومتري شمال شرق لس آنجلس، پشت فرمان يک خودرو نشسته بود که سوراخ سوراخ شد. بنا به گزارش‌های منتشر شده چهار نفر در اين خودرو بودند.
 يک زن جوان 26 ساله به نام ماريانا تافويا نيز که در صندلي عقب خودرو نشسته بود به ضرب گلوله زخمي شده و هم اينک در بيمارستان بستري است. وکيل« ياربر» گفته «مأموران پليس حدود 30 گلوله شليک کردند که 20 گلوله به ديانت ياربر اصابت کرده است.»
اين ماجرا پنجم آوريل(16 فروردین) اتفاق افتاد اما به تازگي رسانه‌اي شده است! وکيل «ياربر» قصد دارد اين هفته از طرف خانواده «ياربر» از پليس شکايت کند. ياربر پدر سه دختر يک تا 9 ساله بود. پليس در بيانيه‌اي مدعی شده در پي تماسي تلفني که از وجود يک خودرو مشکوک در پارکينگ فروشگاه والمارت خبر مي‌داد، وارد عمل شده بود و قرباني از دستورات پليس که از او خواسته بود از خودرو پياده شود، سرپيچي کرده بود.
منتقدان می‌گویند قتل یک مظنون با 20 گلوله به ویژه که آن مظنون سیاه‌پوست و در آمریکا باشد، احتمال نژادپرستانه بودن این جنایت را تقویت می‌کند.