kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۰۲۷۳
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۷

انصارالله با پهپاد سامانه پاتریوت امارات را منهدم کرد

انقلابیون یمن می‌گویند در جدیدترین عملیات خود سامانه دفاعی پاتریوت وابسته به امارات را نیز در ساحل غربی یمن هدف قرار داده‌اند. انقلابیون یمن چند روز پیش اعلام کرده بود، سال 2018 سال حمله موشکی به ائتلاف سعودی است.

یگان موشکی و پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن اعلام کرده در جدیدترین عملیات خود حمله‌ای مشترک را انجام داده و نیروهای مزدور ائتلاف یهودی را در ساحل غربی المخا و موشج در جبهه ساحل شرقی یمن هدف قرار داده‌اند.
طبق اعلام برخی رسانه‌های عربی در این حمله سامانه پاتریوت امارات در ساحل غربی مورد هدف قرار گرفته است. به گزارش ایسنا، یک منبع نظامی یمن در گفت‌وگو با شبکه خبری المیادین اظهار داشته، نیروی هوایی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن همزمان با بمباران موشکی، سامانه پاتریوت امارات و مراکز تجمع نیروهای وابسته به عبد ربه منصور هادی، رئیس‌جمهور مستعفی یمن و ائتلاف عربی در ساحل غربی را که شامل نیروهای اماراتی نیز بود، هدف قرار داد.
 یگان موشکی و یگان پهپادی یمن در بهمن ماه گذشته نیز عملیات مشترکی را علیه مرکز فرماندهی نیروهای امارات در استان مأرب صورت داده بودند.
حملات موشکی و پهپادی انصارالله یمن علیه متجاوزان از آغاز سال 2018 شدت گرفته و در یک ماه اخیر ساختمان‌های وزارت دفاع عربستان، شرکت نفت آرامکو و نیروگاه برق جیزان مورد هدف موشک‌های بالستیک انصارالله قرار گرفته‌اند.
از سوی دیگر «محمدعلی الحوثی»، رئیس‌کمیته عالی انقلاب یمن اعلام کرده، اگر آمریکا و عربستان همچنان برای تشدید جنگ برنامه‌ریزی کنند، آنچه عبدالملک الحوثی، گفته بود را عملی می‌کنیم و ائتلاف عربی شاهد «پاسخی بی‌سابقه» خواهد بود که تمامی استراتژی‌های سیاسی و نظامی را تغییر خواهد داد. این رهبر انصارالله اولین گزارش مارتین‌گریفیتس، فرستاده سازمان ملل به یمن در شورای امنیت را هم «مثبت» خواند اما اعلام کرد که انصارالله با برخی از مسائل این گزارش از جمله مدت مذاکرات مشکل دارد. اخیرا و در پی افزایش حملات موشکی انصارالله به مناطق عربستان، ائتلاف عربی تهدید کرد که حملات دردناکی را علیه انصارالله در صورت ادامه حملات موشکی انجام خواهد داد.