kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۰۲۷۰
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۳

اعدام و حبس ابد سرنوشت 9 زن داعشی خارجی در عراق

دادگاه کیفری عراق برای 9 زن دارای تبعیت خارجی وابسته به «داعش»، حکم اعدام و حبس ابد صادر کرد.

دادگاه کیفری عراق سه‌شنبه برای یک زن فرانسوی، دو زن روسی و دو زن قرقیزستانی عضو داعش حبس ابد و برای پنج زن دارای تابعیت جمهوری آذربایجان، حکم اعدام صادر کرد.
این زنان طی سال‌های گذشته، از ترکیه وارد سوریه و عراق شده و در کنار سایر اعضای داعش با نیروهای مسلح این دو کشور جنگیدند و در جنایات بی‌سابقه داعش نسبت به غیرنظامیان، شریک شدند. برخی از این زنان به همراه همسران داعشی خود، به سوریه و عراق آمده بودند.
«جمیله بوطوطعو» تبعه فرانسوی عضو داعش بود که در محاکمه روز سه‌شنبه در بغداد به حبس ابد محکوم شد. وی در دفاعیاتش ادعا کرد که همسرش او را فریب داده است.
 وی که اصالتا الجزائری و 29 سال سن دارد، گفت: همسر من در هنگام ازدواجمان خواننده رپ بود و من نمی‌دانستم که وی افراطی است، تا اینکه برای یک سفر گردشی یک هفته‌ای به ترکیه آمدیم. هنگام ورودمان به ترکیه، شخصی به نام «القرطبی» با همسرم تماس گرفت و من شنیدم که از رفتن به سوریه و عراق صحبت می‌کنند.
به محض آنکه اعتراض کردم، من و دو فرزندم «عبدالله» و «خدیجه» را در یک انبار زندانی کرد و گفت که دیگر نمی‌خواهد صدای من را بشنود و من مجبور شدم در آن انبار بمانم.
تروریست‌های داعش خرداد سال 1396 با خیانت برخی مقامات محلی عراق چهار استان نینوا، دیاله، صلاح‌الدین و الانبار عراق را اشغال کرده بودند.
داعش طی سال‌های اخیر در عراق جنایات وحشتناک زیادی را مرتکب شد. سال گذشته نیروهای عراقی توانستند با کمک متحدان و دوستانشان همه شهرهای این کشور را از لوث عناصر داعش، پاکسازی بکنند.
 با این حال، هنوز برخی مناطق دورافتاده در اشغال عناصر داعش است.
در همین رابطه، دیروز فارس گزارش داد، «حیدر عبادی» نخست‌وزیر عراق فرمان پاکسازی دو منطقه «الجزیره» و «عالی الفرات» در استان الانبار را از عناصر داعش صادر کرد.