kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۰۲۱۵
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۶

انصارالله نیروگاه برق جیزان عربستان را هم هدف قرار داد

انصارالله یمن در ادامه حملات خود علیه مواضع عربستان، با موشک بالستیک نیروگاه برق جیزان در جنوب این کشور را هم هدف قرار داد.

از زمانی که انصارالله یمن اعلام کرد «سال 2018 سال حملات موشکی به عربستان است» تاکنون ده‌ها موشک به سمت شهرهای مهم عربستان شلیک شده است.
در این میان شرکت نفتی آرامکو و ساختمان وزارت دفاع عربستان در ریاض مهم‌ترین اهدافی بودند که توسط موشک‌های بالستیک یمن هدف قرار گرفتند. در ادامه این روند خبر رسیده نیروگاه برق جیزان نیز مورد هدف موشک‌های انصارالله قرار گرفت.
به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه «رأی الیوم»، این ششمین موشکی است که طی پنج روز گذشته نیروهای انصارالله به مناطق عربستان در مرز با یمن شلیک کرده‌اند.
منابع یمنی می‌گویند نیروی موشکی انصارالله موشک بالستیکی از نوع «بدر1» را به نیروگاه برق منطقه جیزان شلیک کرده‌اند. ائتلاف سعودی نیز همانند همیشه اعلام کرده‌ سامانه دفاع هوایی این کشور این موشک را رهگیری کرده است.
براساس بیانیه‌های رسمی عربستان، ارتش این کشور طی ۲۱ روز گذشته ۱۷ موشک را رهگیری و منهدم کرده است. تعداد موشک‌هایی که از آغاز عملیات ائتلاف عربی، مناطق عربستان را هدف قرار داده است به ۱۲۰ موشک می‌رسد.
همچنین ریاض هفته گذشته از انهدام دو پهپاد یمن خبر داد که یکی از آنها فرودگاهی در جنوب عربستان را هدف قرار داده بود. در واکنش به این حمله ائتلاف تحت رهبری عربستان هشدار داد اگر انصارالله بخواهد مجددا از پهپاد برای حملات علیه عربستان استفاده کند با پاسخ کوبنده‌ و دردناکی مواجه خواهد شد.
این در حالی است که این پهپاد طبق گفته مقامات یمنی موفق به بمباران بخشی از شرکت نفتی آرامکو شده است. انصارالله یمن حملات موشکی خود را در واکنش به نابودی زیر ساخت‌های یمن توسط ائتلاف سعودی و کشته شدن بیش از 15 هزار شهروند یمنی انجام می‌دهد.