kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۰۲۱۲
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۵

اعتراف فیس‌بوک به جمع‌آوری اطلاعات کاربران

«فیس‌بوک» که هم‌اکنون درگیر رسوایی سوءاستفاده از اطلاعات شخصی کاربران است، اعتراف کرده که اطلاعات شخصی افراد و کاربران را فراتر از کاربرد‌های مربوط به شبکه‌های اجتماعی، جمع‌آوری کرده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، فیس‌بوک که درگیر رسوایی به سبب سوءاستفاده از اطلاعات و داده‌های کاربران است، دوشنبه اعتراف کرد اطلاعات افراد را فراتر از کاربردهای مربوط به شبکه‌های اجتماعی جمع‌آوری کرده است.
«دیوید بیسر» رئيس بخش مدیریت تولیدات فیس‌بوک همچنین گفت: زمانی که از سایت یا یک برنامه (اینترنتی) بازدید می‌کنید که از خدمات ما استفاده می‌کند، ما اطلاعاتی را (از کاربران) دریافت می‌کنیم. حتی اگر شما (از برنامه) خارج شده باشید و یا حساب فیس‌بوک هم  نداشته باشید (این اطلاعات دریافت می‌شود).
در حال حاضر مسئولان فیس‌بوک در حال همکاری با کنگره برای پاسخ‌گویی به ده‌ها سؤالی هستند که «مارک زاکربرگ» مدیر ارشد فیس‌بوک در جریان استماع از وی در کنگره، نتوانست به آنها پاسخ بگوید.
علت حضور زاکربرگ در کنگره و پاسخگویی وی به سؤالات، افشای سوءاستفاده فیس بوک از اطلاعات 87 میلیون کاربر آمریکایی عنوان شده است. البته، «دیوید بیسر» این را هم گفته که علاوه بر فیس‌بوک، شرکت‌هایی نظیر گوگل و توییتر نیز از اطلاعات شخصی  کاربران، (سوء) استفاده می‌کنند. در حال حاضر فضای مجازی در اینترنت و سایر رسانه‌ها، مورد توجه ویژه سرویس‌های اطلاعاتی غربی، به ویژه آمریکایی است و غربی‌ها به راحتی در افکار عمومی کشورهای هدف، دستکاری می‌کنند و به اهداف خود نائل می‌شوند.