kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۰۲۱۰
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۵

اعتصاب ایرفرانس 8 روزه شد مسافران همچنان سرگردان

اعتصاب کارکنان شرکت ایرفرانس فرانسه که در اعتراض به حقوق‌های پایین آغاز شده، امروز وارد روز هشتم شد. هزاران مسافر همچنان سرگردانند.

فرانسه طی روزهای گذشته شاهد اعتصاب گسترده اتحادیه‌های کارگری بوده. اعتصاب اتحادیه‌های کارگری راه‌آهن در اعتراض به شرایط بد کاری از روز 2 آوریل (13 فروردین) شروع شده و بنابر تصمیم اتحادیه سراسری این کشور، کارکنان شبکه ریلی فرانسه، تا پایان ماه ژوئن (حدود سه ماه دیگر)، هر پنج روز، دو روز اعتصاب می‌کنند. در شرکت هواپیمایی ایرفرانس نیز همزمان با شروع اعتصاب در اتحادیه‌های کارگری راه‌آهن، اعتصابی آغاز شده که تا به امروز ادامه داشته است. کارمندان و خلبانان این شرکت هواپیمایی، قرار است روز سه‌شنبه نیز به اعتصاب خود ادامه دهند. یک سوم خلبان‌های این شرکت هوایی اعلام کرده‌اند در این روز در محل کار خود حاضر نخواهند شد. براساس اعلام شرکت ايرفرانس سه شنبه حدود 30 درصد پروازهاي اين شرکت به مقاصد داخل و خارج لغو و بار ديگر موجب سرگرداني مردم شده است. قرار است اعتصاب کارمندان این شرکت هواپیمایی در چهار روز آینده نیز ادامه داشته باشد. ایرفرانس اعلام کرده روز سه‌شنبه حدود یک- چهارم پروازهای این شرکت لغو شده‌اند.
 این سومین دور اعتصاب در ایرفرانس از پایان ماه فوریه(بهمن) تاکنون است. کارمندان این شرکت هوایی نیز خواستار 6 درصد اضافه حقوق هستند اما روسای این شرکت چنین خواستی را به دلیل شرایط رقابتی کنونی ناممکن می‌دانند و اعلام کرده‌اند که حاضرند تنها یک درصد به حقوق کارمندان‌شان بیافزایند. منابع آگاه می‌گویند زیان وارده به ایرفرانس به دلیل این اعتصاب تا روز هجدهم آوریل (امروز) به ۲۲۰ میلیون یورو رسیده است و چشم انداز ناگواری برای این شرکت دیده می‌شود.