kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۰۱۰۵
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۲
نفوذ به آسمان سرزمین‌های ‌اشغالی

رئیس‌ سابق موساد: پهپاد ایرانی با نمونه آمریکایی تفاوتی نداشت

رئیس ‌سابق موساد حمله متجاوزان به سوریه را یک حرکت نمادین و بدون دستاورد استراتژیک خواند و در بخش دیگری ضمن ‌اشاره به نفوذ پهپاد ایرانی به آسمان سرزمین‌های ‌اشغالی گفت: این پرنده نمونه‌ای از مدل پهپاد آمریکایی بود که در ایران ساقط شد و با آن کوچک‌ترین تفاوتی نداشت.




«دنی یاتوم» رئیس ‌سابق سازمان جاسوسی موساد در گفت‌و‌گویی با روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» که یک روز بعد از حمله آمریکا به سوریه صورت گرفت، گفت: «آمادگی‌ها برای تهدید احتمالی از جانب ایران وجود دارد.»
وی حمله آمریکا، بریتانیا و فرانسه به سوریه را یک حرکت نمادین بدون دستاورد استراتژیک خواند و گفت: «ما در مرحله تصادم با ایرانی‌ها هستیم و امیدوارم این مرحله به یک رویارویی مستقیم ختم نشود.»
یاتوم افزود: «آشنایی من با ایرانی‌ها و موارد قبلی به من می‌گوید که زمانی که آنها تهدید می‌کنند، آن را پیگیری خواهند کرد.»
وی با بیان این ادعا که باید به تاریخ نگاه کرد، گفت: «اگر این تاریخ را ببینید، خواهید دید که آنها پشت همه حملات به صهیونیست‌ها و تاسیسات اسرائیل بوده‌اند. آنها می‌توانند در مناطقی نظیر بلندی‌های جولان نیز حوادثی را رقم بزنند. ما هیچ شکی نداریم که اقدام‌های حزب‌الله، دنباله اراده ایران است.»
رئیس‌سابق موساد با ‌اشاره به حادثه نفوذ پهپاد ایرانی به حریم هوایی سرزمین‌های ‌اشغالی گفت: «این یک عملیات خاص بود. این پهپاد نمونه‌ای از مدل پهپاد آمریکایی بود که در ایران سقوط کرده بود و با آن نمونه کوچک‌ترین تفاوتی نداشت. اگر این پهپاد جایی در اسرائیل منفجر می‌شد ما ممکن نبود تشخیص دهیم این پهپاد ساخت ایران است.»
وی همچنین گفت: «از جهت مجاورت و همسایگی ما در وضعیت سختی هستیم و هیچ بخششی در برابر ضعف وجود ندارد. در نتیجه ما باید قوی بمانیم و برای حفظ بازدارندگی قوی‌تر بشویم. ما در جبهه تنها بودیم. حمله آخر هفته یک حمله نمادین و یک شیرجه در اقیانوس بود. حمله باید به کاخ اسد صورت می‌گرفت تا او را واقعا بترساند.»
به گزارش ایلنا، این مقام سابق موساد تاکید کرد: «مسکو در سوریه منافع مشترکی با اسرائیل ندارد. زمانی ما فکر می‌کردیم روابط نتانیاهو و پوتین در از بین بردن این شکاف موثر خواهد بود اما در ‌اشتباه بودیم.»