kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۰۰۷۰
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۷
در مراسم معارفه جانشین جدید سازمان بسیج

فرمانده سپاه: شکست تکفیری‌ها اقتدار انقلاب اسلامی را نشان داد

فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: از در‌ون اسلام، تکفیری‌ها را برای مقابله با اسلام بسیج کردند، اما باز هم شکست خوردند و این نشان از اقتدار انقلاب اسلامی و رهبری حکیمانه رهبر انقلاب است.


به گزارش تسنیم، سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در مراسم تودیع و معارفه جانشین سازمان بسیج، گفت:  مقطع حساسی از انقلاب اسلامی را پشت سر می‌گذاریم و همه دشمنان برای القای ناامیدی در داخل کشور، بسیج شده‌اند، اما به‌توفیق الهی، شاهد پیروزی‌های جبهه انقلاب اسلامی هستیم و سال گذشته، شاهد از بین رفتن داعش بودیم. دشمن مانند جنگ هشت‌ساله خودمان تمام امکاناتش را هفت سال با کمک دولت‌های مزدور منطقه برای مقابله با انقلاب اسلامی بسیج کرد.
فرمانده کل سپاه ادامه داد: از در‌ون اسلام، تکفیری‌ها را برای مقابله با اسلام بسیج کردند، اما باز هم شکست خوردند و این نشان از اقتدار انقلاب اسلامی و رهبری حکیمانه رهبر انقلاب است؛‌ ریشه همه این پیروزی‌ها به هشت سال دفاع مقدس، خودمان و حماسه‌هایی که بسیجیان آفریدند، بازمی‌گردد که زمینه‌ساز شکل‌گیری جبهه مقاومت در منطقه شد.
سرلشکر جعفری تأکید کرد: انقلاب اسلامی  در چهل‌سالگی  خود بدون هیچ انحرافی به‌روی اصول ایستاده که این موجب پیروزی‌ها و نصرت الهی شده و امروز دشمن بیشترین فشار و توطئه‌های خودش را علیه انقلاب برنامه‌ریزی کرده است، اما در مقابل، پیروزی‌ها نصیب انقلاب می‌شود.
وی تصریح کرد: کنار مسائل بیرونی، مسائلی هم در داخل  کشور وجود دارد که باید برطرف شود تا پیشرفت انقلاب صورت بگیرد، نقش بسیج در چهل‌سالگی انقلاب بسیار برجسته است و هرچه مشکلی در هر عرصه‌ای وجود داشته است، نام بسیج همراه این مجاهدت‌ها درخشیده است، از افتخارات سپاه این است که بسیج را مدیریت کرده و نوکری بسیج را می‌کند تا نیروهای انقلاب و مؤمن ما بتوانند نقش خود را ایفا کنند.
پایداری و ایستادگی انقلاب  
متکی به تفکر بسیجی است
وی با اشاره به اقدامات بسیج، تصریح کرد: در بسیج کارهای انجام‌نشده بسیار زیاد است و توقعات رهبر انقلاب از بسیج بسیار است و انتظارات از بسیج بسیار بالاست. پایداری و ایستادگی انقلاب  متکی به تفکر بسیجی بوده است و اگر بسیج نبود، سپاه هم نبود و نقش‌آفرینی سپاه، متکی به مردم است، سپاه یک نهاد انقلابی مردمی با مردم و برای مردم است.
فرمانده کل سپاه ادامه داد: کار سپاه به‌وسیله بسیج و مردم مؤمن انقلابی انجام می‌گیرد. نقش‌آفرینی مردم در حل بحران‌های اجتماعی اثبات شده است. همان‌طور که نقش بسیج در دفاع مقدس و امنیتی زبان ‌زد است، در عرصه‌های دیگر هم باید همین‌طور باشد و شما مسئولان در ستاد بسیج، باید زمینه را برای نقش‌آفرینی مردم در حل بحران‌های اجتماعی فراهم کنید، نمونه آن همین طرح امنیت محلات است که تاکنون نتایج خوبی داشته و نشان از آمادگی بسیج برای برآورده کردن انتظارات است، انتظار از بسیج، اعتلای بسیج با ارائه خدمات اجتماعی به مردم است که با ساماندهی کارها باید انجام شود.
سرلشکر جعفری تصریح کرد: فعالیت در عرصه دفاعی، موضوعی بود‌ که بسیجیان را برای دفاع از کشور و ایفای این نقش در عرصه‌های مختلف اجتماعی که مورد  انتظار است، آماده کرد؛ بخش عمده‌ای از اقتصاد مقاومتی به‌عهده مردم است. امروز طرح‌های اعتلای بسیج متمرکز بر حل مشکلات اجتماعی است و تحقق آنها همت شما فرماندهان بسیج  را می‌طلبد.
فرمانده کل سپاه پاسداران در پایان خاطرنشان کرد: ستاد تخصصی سازمان بسیج باید کنار ستاد فرماندهی کل و با هماهنگی معاونت‌های فرماندهی با تمرکز منابع و امکانات، روی تحقق اهداف بسیج پیش رود.