kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۰۰۵۵
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۴
دست آمریکا، انگلیس و فرانسه رو شد

کشف اسناد مهم از دست داشتن تروریست‌ها در حملات شیمیایی دوما

رسانه‌های سوری از کشف اسناد مهمی در شهر «دوما» خبر دادند که ساخت سلاح شیمیایی از سوی تروریست‌های وابسته به گروه موسوم به «جیش‌الاسلام» را ثابت می‌کند.




آمریکا، فرانسه و انگلیس به بهانه حملات شیمیایی دوما و نسبت دادن این حملات به دولت سوریه به این کشور حمله کردند!
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رسانه‌های سوری می‌گویند علی‌رغم تلاش تروریست‌ها برای نابودی همه اسناد به جا مانده از خود در شهر آزاد شده «دوما»،  اسنادی در منزل سرکرده گروه تروریستی موسوم به «جیش‌الاسلام» کشف شده که تولید سلاح شیمیایی توسط این گروه را ثابت می‌کند.جیش‌الاسلام که رهبری آن را «علوش» برعهده دارد، از طرف رژیم آل‌سعود علنا حمایت مالی و تسلیحاتی می‌شود.براساس گزارش رسانه‌های سوری، در یکی از اسناد کشف شده این حمله آمده است: «پس از آن که دانشجویان، دوره فناوری را در مرکز مطالعات «سبیلی»  (دوره شیمی و الکترونیک) گذراندند، مسئولانی تعیین شدند که نامشان در زیر و براساس تخصص‌شان، می‌آید...»رسانه‌های سوری اعلام کرده‌اند، افرادی که مسئول پرونده شیمیایی و صنایع تسلیحاتی تروریست‌های جیش‌الاسلام بودند، «یوسف قاقیش» و «انس قاشوع» معروف به «ابوماهر» نام دارند.
همچنین، اسناد و مدارکی یافت شده که نشان می‌دهد عناصر تروریستی جیش‌الاسلام به سوی شماری از شهروندان غیرنظامی تیراندازی کرده و به دنبال کشته شدن یک جوان در جریان این تیراندازی، شهروندان به شدت از رفتار تروریست‌ها انتقاد کرده‌اند. براساس اسناد به دست آمده، عناصر وابسته به گروه‌های مسلح در غوطه‌شرقی و دیگر مناطق، بعضا به شدت با یکدیگر درگیر می‌شدند و از همدیگر سرقت هم می‌کردند.آمریکا،  انگلیس و فرانسه بامداد یکشنبه گذشته گفتند 105 موشک به سمت خاک سوریه شلیک کردند. این حمله به بهانه حمله شیمیایی ارتش سوریه در دوما صورت گرفته است. جالب است که کشورهای مهاجم با هرگونه تحقیقات میدانی از سوی سازمان ملل در مورد ماجرای دوما مخالفت می‌کردند!