kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۰۰۵۲
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۳

تلگرام در روسیه فیلتر شد

با اعلام سازمان نظارت بر ارتباطات روسیه، پیام‌رسان تلگرام به صورت کامل در این کشور فیلتر شد.

 

در ماه‌های اخیر زمزمه‌های فیلترینگ پیام‌رسان تلگرام در روسیه مطرح و در روزهای گذشته به اوج خود رسیده بود. در نهایت نیز این پیام‌رسان فیلتر شد. به گزارش فارس، سازمان نظارت بر ارتباطات و رسانه‌های جمعی روسیه دیروز اعلام کرد که روند فیلترینگ پیام‌رسان «تلگرام» در این کشور از صبح شروع و در نهایت به پایان رسید.
دیروز الکساندر ژاروف رئیس این سازمان در مصاحبه با خبرگزاری «اینترفکس» ضمن اعلام آغاز فیلترینگ تلگرام، تاکید کرد اقداماتی را نیز برای مقابله با راه‌های دور زدن فیلترینگ تلگرام اندیشیده‌اند که به زودی اجرایی خواهد شد. «ژاروف» همچنین اعلام کرده که رسما از سرویس‌های ارائه اپلیکیشن‌های موبایل از جمله «اپ‌استور» و «گوگل‌پلی» خواسته‌اند تا این پیام‌رسان را از دسترسی کاربران روس خارج کنند.
روند فیلترینگ تلگرام در روسیه بعد از دستور دادگاه عالی مسکو (تاگانسکی) آغاز شده است. دادگاه مسکو بعد از بررسی درخواست سازمان نظارت بر ارتباطات و رسانه‌های جمعی روسیه، به فیلتر شدن و ممنوعیت دسترسی به تلگرام رای مثبت داد. بعد از اعلام این حکم بود که وکلای این پیام‌رسان به رسانه‌ها گفتند که برای رفع ممنوعیت تلگرام، به این دادگاه درخواست تجدید نظر خواهند داد.
چند هفته قبل دولت روسیه به شرکت تلگرام برای تحویل دادن سیستم رمزنگاری پیام‌های این نرم‌افزار اولتیماتوم داده بود اما «پاول دوروف» سازنده این پیام‌رسان ضمن امتناع از این کار، حاضر به همکاری با روسیه نشد. سازندگان این پیام‌رسان اخیرا نیز اعلام کردند که به زودی از ارز مجازی به نام «گرام» رونمایی خواهند کرد!