kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۰۰۰۶
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۵

تبرئه خبرگزاری بسیج از شکایت ایسنا

دادگاه مطبوعات در پی شکایت سازمان جهاد دانشگاهی از خبرگزاری بسیج با تشکیل جلسه‌ای علنی در محضر هیئت منصفه به اتفاق آراء خبرگزاری بسیج را مجرم نشناخت.

این خبر را احمد مومنی راد سخنگوی هیئت منصفه دادگاه مطبوعات به خبرگزاری میزان اعلام نمود.
ماجرا از جایی شروع شد که خبرگزاری بسیج در بیش از 30 خبر به افشای خط رسانه‌ای خبرگزاری ایسنا (ارگان رسمی و دولتی جهاد دانشگاهی) مبادرت نموده بود. اخباری که از حمایت علنی این رسانه دولتی از دشمنان انقلاب، سلطنت‌طلبان و حامیان کودتای آمریکایی- صهیونیستی 88 پرده
برمی‌داشت.
مهم‌ترین خبری که ارگان خبری جهاد دانشگاهیِ اصرار بر شکایت از بسیج برمبنای آن داشت، خبری بود که در آن بسیج ضمن افشای خط رپورتاژ خبری برای آیدین آغداشلو (نقاش عصرپهلوی دوم) توسط ایسنا، این رسانه دولتی را یکی از کلونی‌های اصلی ضدانقلابیون و نیروهای وفادار به کودتای آمریکایی - اسرائیلی 88 است خوانده و این رسانه دولتی را رسانه‌ای خطاب نموده بود.
مدیرمسئول خبرگزاری بسیج در دفاعیات خود اسناد وابستگی رسمی آغداشلو به دربار پهلوی و حقوق‌بگیری وی از فرح پهلوی را بیان نمود و با‌ اشاره به همکاری علنی آغداشلو با تشکیلات وابسته به سازمان سیا به دریافت نشان شوالیه لژیون دنور توسط وی از دولت فرانسه بابت خدمت به این کشور تاکید نمود.
در خاتمه هیئت منصفه دادگاه مطبوعات خبرگزاری بسیج را از تمامی اتهامات وارده توسط جهاد دانشگاهی خصوصا «کلونی ضدانقلابیون و عوامل کودتای آمریکایی اسرائیلی88» خواندن ایسنا مبرّا نمود و مجرم نشناخت.
گفتنی است، در جلسه دیروز دادگاه مطبوعات همچنین پایگاه خبری پرسش به اتهام نشر مطالب خلاف واقع با اکثریت آرا مجرم شناخته شد و مستحق تخفیف دانسته شد اما در بابت اتهام توهین مجرم شناخته نشد.
مدیرعامل خبرگزاری ایلنا نیز به اتهام نشر مطالب خلاف واقع با اکثریت آرا مجرم شناخته شد و با شکایت شاکی خصوصی نیز با اکثریت آرا مجرم شناخته شد و مستحق تخفیف
دانسته نشد.