kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۰۰
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۵

حرمت اين حريم را نشانه رفته‌اند ! (يادداشت روز)

يک سوي اين خبر تقريباً  قطعي است ولي سوي ديگر آن هنوز در هاله‌اي از ابهام است و احتمال تحقق آن بسيار بعيد و ناممکن به نظر مي‌رسد. خبر اين که يکي از سران فتنه 88 براي روز 9 دي از برخي مراجع عظام تقليد درخواست ملاقات کرده است! و شماري از واسطه‌ها که بارها در نقش «وسواس خناس» ظاهر شده‌اند، اين‌بار نيز با مأموريت انجام ملاقات ياد شده به تکاپو افتاده‌اند.
 اين ملاقات احتمالي اگرچه براي به اصطلاح سفيد کردن پرونده سران فتنه آمريکايي - اسرائيلي 88 تدارک ديده شده است و اصحاب‌فتنه در پي آنند که با انجام اين ملاقات و سوءاستفاده از جايگاه مورد احترام مراجع عظام تقليد - آنهم در سالروز  حماسه 9 دي - خيانت و جنايت فتنه‌گران را از اذهان عمومي بزدايند که صدالبته زدودني و فراموش شدني نيست ولي با توجه به سابقه و کارنامه آقاي محمد خاتمي  مي‌توان گفت تلاش براي انجام اين ملاقات توطئه خطرناکي است که نتيجه آن خدشه به جايگاه رفيع مراجع عظام تقليد خواهد بود و اين توهم را القاء مي‌کند که آنان نستجيربالله، نسبت به حرمت عاشورا و تکريم ساحت مقدس حضرت اباعبدالله الحسين عليه‌السلام بي‌اعتناء! هستند. چرا که حماسه 9 دي، در اعتراض دههاميليوني مردم مسلمان اين مرز و بوم به فتنه آمريکايي- اسرائيلي 88  و مخصوصا بي‌احترامي فتنه‌گران و جسارت وقيحانه آنان به ساحت مقدس سيدالشهدا(ع) و شهداي بزرگوار کربلا شکل گرفته و برپا شده بود، بنابراين بديهي است ملاقات خاتمي با برخي از مراجع عظام تقليد توهم بي‌اعتنايي آن بزرگواران نسبت به حرمت‌شکني فتنه‌گران در عاشوراي حسيني(ع) را به اذهان و افکار عمومي متبادر کند. اين نکته بديهي به يقين از نگاه خداجوي مراجع محترم تقليد پنهان نيست. مراجع بزرگواري که پاسداري از حريم امام حسين(ع) را نقطه اوج خدمت خويش به اسلام ناب محمدي(ص) مي‌دانند. از اين روي ملاقات مراجع عظام با کسي که آشکارا عليه مردم مسلمان اين مرز و بوم دست به خيانت زده است و در اقدامي غيرقابل توجيه از حرمت‌شکنان عاشوراي حسيني(ع) حمايت کرده و هرگز حاضر به برائت از آنان نشده است، دور از انتظار و ناممکن  به نظر مي‌رسد، اما درباره تلاش اصحاب فتنه براي انجام اين ملاقات، گفتني‌هايي هست؛
1- اگر چه تمامي فيلم‌ها و تصويرهاي مربوط به جسارت و بي‌ادبي فتنه‌گران به ساحت مقدس اباعبدالله‌الحسين(ع) در عاشوراي سال 88 بنا به ملاحظاتي که حفظ حريم آن حضرت از جملة آنهاست منتشر نشده و تنها به پخش نمونه‌هايي از آن حرمت‌شکني‌ها بسنده شده است ولي همان اندازه نيز براي شناخت ماهيت اصحاب و سران فتنه کافي است و «در خانه اگر کس است، يک حرف بس است». فتنه‌گران در روز عاشوراي سال 88، با وحشي‌گري به خيمه‌هاي حسيني(ع) يورش آوردند، با وقاحت در خيابان‌هاي محل تجمع خود به رقص و پايکوبي پرداختند، کساني که در خيابان به نمازجماعت ظهر عاشورا ايستاده بودند، را سنگباران کردند. پرچم‌هاي حسيني(ع) را به آتش کشيدند. به عزاداران اباعبدالله الحسين(ع) در مساجد حمله کردند و... اين همه وقاحت در حالي صورت گرفت که مردم در حسينيه‌ها، مساجد و هيئت‌ها به عزاداري مشغول بودند و هنگامي که از ماجرا باخبر شدند، با شتاب به صحنه آمدند و بساط  فتنه‌گران  را به غيرت‌ديني و حسيني(ع) خود برچيدند.
2- سران فتنه اما، نه فقط در مقابل اين جسارت آشکار به ساحت مقدس حضرت اباعبدالله الحسين(ع) در روز عاشورا کمترين اعتراضي نکردند، بلکه زبان به تقدير و تشويق‌!  آنها نيز گشودند و يکي از آنان با کمال وقاحت از حرمت‌شکنان عاشورا با عنوان «مردمان خداجوي»! ياد کرد و با اين حرکت نفرت‌انگيز خود، ماجراي نفاق عمرسعد سرکرده سپاه ابن‌زياد در عصر عاشوراي 61 را به خاطر آورد که با فرياد «ياخيل‌الله‌ ارکبوا... اي سپاهيان خدا سوار شويد»! سپاه تحت‌فرمان خود را براي حمله به ياران حضرت اباعبدالله‌الحسين عليه‌السلام تشويق کرده بود!
گفتني است آقاي موسوي‌خوئيني‌ها 2 سال بعد از فتنه 88 در سايت شخصي خود نوشت که با حرمت‌شکني روز عاشورا موافق نبوده است ولي براي پيشگيري از سوءاستفاده ديگران ترجيح داده است که مخالفت خود را علني نکند!
در اظهارنظر ايشان دقت کنيد. چه مي‌بينيد؟ آيا اظهارات وي مفهومي غير از اين دارد که آقاي موسوي‌خوئيني‌ها حفظ آبروي قبيله مدعي اصلاحات را به دفاع از ساحت مقدس امام حسين(ع) ترجيح داده است؟! 
3- براساس خبر ياد شده، اصحاب فتنه در حالي براي انجام ملاقات خاتمي با برخي از مراجع عظام تلاش مي‌کنند که خاتمي علاوه بر سکوت همراه با حمايت از حرمت‌شکنان عاشوراي حسيني(ع) نمونه‌هاي ديگري از اين دست اقدامات نيز در مواضع و عملکرد خود دارد. از جمله آن که؛
چند سال قبل روزنامه دانمارکي «يولاندز پوستن» کاريکاتور موهني عليه پيامبر اکرم(ص)  منتشر کرد که با اعتراض گسترده‌اي در جهان اسلام روبرو شد. در آن هنگام «آندرسن فوگ راسموسن» نخست‌وزير دانمارک بود. او بعد از اعتراض مسلمانان در تلويزيون دولتي دانمارک ظاهر شد و ضمن حمايت از کاريکاتور موهن عليه پيامبر اسلام(ص)، ساير کاريکاتوريست‌هاي دانمارک را نيز به اقدامات مشابه دعوت کرد و در همان سخنان تلويزيوني از کاريکاتوريست‌هاي ديگر کشورهاي اروپايي خواست که با چاپ کاريکاتور عليه پيامبراسلام(ص) به همراهي با کاريکاتوريست‌هاي دانمارکي برخيزند! راسموسن در آوريل سال 2009 - فروردين 88 - نامزد دبيرکلي ناتو شد که ترکيه - تنها کشور اسلامي عضو ناتو - به علت حمايت وي از کاريکاتورهاي موهن، با دبيرکلي وي مخالفت کرد و او براي جلب موافقت ترکيه در اجلاس تمدن‌ها که آن روزها در اسلامبول برگزار شده بود، گفت؛ خودم از پيامبر اسلام کاريکاتور نمي‌کشم! اما هرگز به خاطر حمايت از کاريکاتورهايي که عليه پيامبر اسلام کشيده شده است عذرخواهي نخواهم کرد! و موافقت عبدالله گل رئيس‌جمهور ترکيه، باعث شد راسموسن به اتفاق آراء دبيرکل ناتو شود!
آقاي خاتمي در يکي از سفرهاي خارجي خود با راسموسن که حالا دبيرکل ناتو شده بود، ملاقات داشت. آن روزها دست راست راسموسن به علتي شکسته و  وبال گردنش بود. انتظار از آقاي خاتمي آن بود که براي حفظ حرمت رسول‌خدا(ص) از ملاقات با وي اجتناب کند ولي ايشان نه تنها به ملاقات وي رفت بلکه دست راسموسن را در مقابل دوربين‌ها به گرمي فشرد!... ملاقات با جرج سوروس صهيونيست و... بماند!
4- اکنون مي‌توان به آساني درک کرد که چرا مراجع عظام تقليد درخواست اصحاب فتنه براي ملاقات آقاي خاتمي با ايشان را نپذيرفته‌اند و به يقين از اين پس نيز نخواهند پذيرفت.
گفتني است که کيهان نسبت به آقاي خاتمي کمترين خصومت شخصي ندارد و ايشان خود شاهد بوده است که در دوران دولت اصلاحات و در حالي که دوستان وي عليه برخي از اقدامات پسنديده او - نظير خودداري از حضور در ضيافت رئيس‌جمهور فرانسه که در آن شراب سرو مي‌شد‌ - موضع مي‌گرفتند، کيهان تمام قد به دفاع از ايشان برمي‌خاست. اما، در ماجراي ياد شده، پاي حرمت رسول‌خدا(ص)، حضرت اباعبدالله الحسين(ع)، نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران و خون پاک شهداء در ميان است و ترفندي که به آن اشاره شد يعني ملاقات احتمالي وي با مراجع عظام تقليد، در صورت انجام - که بسيار بعيد است - مي‌تواند حريم مراجع بزرگوار تقليد را با اين شائبه که آنان نستجيربالله نسبت به ساحت مقدس رسول خدا(ص) و حضرت اباعبدالله الحسين(ع)  بي‌اعتناء هستند، خدشه‌دار کند. 
حسين شريعتمداري