kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۹۶۸۷
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۵
علی باقری:

غربگرایان با ترویج مذاکرات موشکی می‌خواهند گزینه‌ جنگ را روی میز رئیس‌جمهور آمریکا قرار دهند

معاون بین‌الملل سابق شورای عالی امنیت ملی گفت: غربگرایان که در رسانه‌ها برای توجیه «مذاکرات موشکی» قلم‌فرسایی می‌کنند، در واقع امر به دنبال «تسلیم موشکی» هستند و می‌خواهند گزینه جنگ را روی میز رئیس‌جمهور دیوانه آمریکا قرار دهند و ملت ایران را در مقابل یک کابوی دیوانه خلع سلاح نمایند!

دکتر علی باقری روز گذشته پیش از اکران مستند «فروشنده 2» در دانشگاه امام صادق(ع) طی سخنانی با بیان اینکه ملت ایران برای دستیابی به فناوری هسته‌ای هزینه‌های فراوانی پرداخت کرده و تلاش‌ها و مجاهدت‌های فراوانی در این زمینه صورت گرفته افزود: از همه مهم‌تر ملت ایران در این راه خون داده است و این امر موجب شده تا موضوع فناوری هسته‌ای پیش و بیش از آنکه جنبه‌ علمی برای ملت ما داشته باشد، به نماد عزت، افتخار، جهاد و شهادت تبدیل شده است.
وی ادامه داد : ایران جزو معدود کشور‌های منطقه است که هیچگاه تحت استعمار قرار نگرفته است. از این رو «استقلال» نه تنها مفهوم بنیادین گفتمان انقلاب اسلامی است، بلکه جزء غیرقابل انفکاک فرهنگ ملی ما است اما غربگرایان استقلال را قبول ندارند و این مفهوم را مربوط به دهه۶۰ میلادی در کشور‌های آفریقایی تحت استعمار اروپا می‌دانند. از نظر غربگرایان استقلال‌خواهی به معنای انزواطلبی است.
 باقری با بیان اینکه تفکری که استقلال را قبول ندارد، هیچگاه مفهوم «حق» و استیفای حق را درک نمی‌کند، بلکه قایل به «سهم» و گدایی سهم از قدرت‌های بزرگ است تصریح کرد:  حق آن چیزی است که متعلق به ما است، ولی سهم آن چیزی است که دشمن و بیگانه برای ما در نظر می‌گیرد که ما نقش تأثیرگذاری در تعیین کم و کیف نداریم. وی با ‌اشاره به این نکته که تفکر انقلابی به دنبال استیفای حق بر اساس توانمندی‌های ملی و تفکر غیرانقلابی به دنبال گدایی سهم از دشمنان و بیگانگان است! افزود : از همین رو است که هر چه رهبری بر اتکا به توانمندی داخلی تأکید می‌کنند، غربگرایان بر سازش با آمریکا و قدرت‌های غربی اصرار دارند، چون غربگرایان قدرت استیفای حق را ندارند و بدون سازش با آمریکا نیز خبری از سهم نخواهد بود.  معاون بین‌الملل سابق شورای عالی امنیت ملی ادامه داد : غربگرایان می‌گویند نمی‌توانیم احقاق حق کنیم، چون استیفای حق هزینه دارد و به ناچار باید در پی دریافت سهم خود باشیم! آنها می‌گویند استیفای حق فقط به درد مباحث دانشگاهی می‌خورد این حرف شاید از لحاظ تئوری درست باشد، اما از لحاظ عملی خیر!
 وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد : امروز غربگرایان به بسیاری از ‌اشکال‌های برجام معترفند، اما تصریح می‌کنند که برای حصول توافق چاره‌ای جز این نبود! غربگرایان که دنبال دریافت سهم از بیگانه هستند توافق را هدف خود می‌دانند، در حالی‌که جریان انقلابی که در پی استیفای حق هستند، حصول نتیجه را هدف خود می‌دانند که ممکن است این نتیجه از طریق مذاکره و توافق حاصل شود، ولی مهم توافق نیست، نتیجه است.
 وی با ‌اشاره به اینکه امروزه آمریکا از سهمی که در برجام به ما داده راضی نیست و فراتر از آن به دنبال پایمال کردن حق موشکی است افزود: غربگرایان نیز که به دنبال دریافت سهم هستند، برای تحقق اهداف آمریکا در کشور زمینه‌سازی می‌کنند و توجیه‌گر مذاکرات موشکی شده‌اند. مذاکرات موشکی اولین بار نه از سوی آمریکایی‌ها بلکه از سوی غربگرایان داخلی مطرح شد! نتیجه تفکری که حق ملت را باور ندارد و به دنبال سهم خواهی است همین است!
 باقری با بیان اینکه غربگرایان که در رسانه‌ها برای توجیه «مذاکرات موشکی» قلم‌فرسایی می‌کنند، در واقع امر به دنبال «تسلیم موشکی» هستند تاکید کرد : این جریان با ترویج مذاکرات موشکی می‌خواهند گزینه جنگ را روی میز رئیس‌جمهور دیوانه آمریکا قرار دهند و ملت ایران را در مقابل یک کابوی دیوانه خلع سلاح نمایند!
 به گزارش رجا وی تاکید کرد: دانشجویان انقلابی با استدلال و منطق، جلوی یاوه‌گویی‌های پوپولیست‌های سیاسی و لمپن‌های رسانه‌ای غربگرا را بگیرند.