kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۹۶۰۵
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۶
دادستان کل کشور:

تیم اقتصادی دولت کارایی لازم را ندارد

دادستان کل کشور به نپذیرفتن استعفای شهردار تهران و بازار متلاطم ارز واکنش نشان داد.




به گزارش روابط عمومی دادستانی کل کشور،حجت‌الاسلام جعفر منتظری دیروز در دیدار نوروزی با قضات و کارکنان دادستانی کل کشور، با‌اشاره به نامگذاری امسال به نام سال حمایت از کالای داخلی، گفت: اقتصاد مقاومتی،‌اشتغال، حمایت از سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی، مبارزه با قاچاق کالا و ارز،که این روزها به بلیه‌ای تبدیل شده و مشکلات و امور بانکی در دل شعار امسال نهفته است.
منتظری با تاکید بر اینکه دشمن به صورت علنی و از طریق نفوذ و ورود در افکار و اندیشه‌ها سعی در ناکارآمد جلوه دادن امور دارد، به برخی مشکلات و ناکارآمدی‌های اقتصادی ‌اشاره کرد و افزود: دادستان کل کشور مطابق قانون در هفت مجمع و شورای عمدتا اقتصادی عضو است و این حضور قانونی طبعا پیام خاص خود را دارد.
وی با ‌اشاره به مشکلات اقتصادی موجود از جمله مشکلات ارزی تصریح کرد: تیم اقتصادی دولت کارایی لازم را ندارد و احتیاج به ترمیم، تقویت و بازسازی دارد.
دادستان کل کشور با تاکید بر اینکه وعده‌های رئیس ‌جمهور محترم در دوره انتخابات فراموش نشده و همه آنها ثبت و ضبط شده است، ادامه داد: سه ماه نگذشته است که رئیس‌جمهور محترم راجع به ارز گفت که مردم نگران نباشند اما مسئله این است که در طول یکسال ارز ۵۰ درصد افزایش یافته است.
منتظری گفت: در ایام تعطیلات چند روزی در عتبات عالیات بودم و بسیار شنیدم که مردم تعجب می‌کردندکه ارزش پولی ما در مقابل پول کشوری مثل عراق با آن همه مشکلات این همه کاهش یافته است.
وی با‌ اشاره به رسیدن قیمت دلار به 6 هزار تومان، اظهارداشت: نمی‌دانم دولتمردان چه توضیحی دارند، قطعا سیاست دولت که این نبوده و دولتمردان وعده‌های دیگری داده بودند.
دادستان کل کشور افزود: وقتی احتمال داده می‌شود دست‌هایی در بین است که ارز را و اقتصاد کشور را و ارزش پول مارا در معرض آسیب قرار دهد آیا عقل و منطق حکم نمی‌کند که ارزیابی کنیم و ببینیم کجای کار ‌اشکال دارد؟ چرا باید اجازه داده شود که عده‌ای سودجو که معلوم نیست از کجا آمده‌اند، در میدان فردوسی و چهارراه استانبول و سبزه میدان بازار ارز را در اختیار بگیرند.
منتظری با طرح این پرسش که چرا هر آدمی از راه رسیده صرافی غیرمجاز باز کرده است، گفت: مگر ما کم از دست موسسات مالی غیرمجاز کشیدیم و دچار مشکل شدیم، حالا نوبت مشکلات صرافی‌های غیرمجاز است؟!
وی تصریح کرد: تیم اقتصادی دولت از قوه‌قضائیه، دادستانی کل و نیروی انتظامی در برخورد با زالو صفتانی که به دنبال سود جویی هستند کمک بخواهد تا دست‌هایی که پشت سر قضیه هستند و می‌خواهند ضمن سودجویی مردم را به تردید بیندازند و بی‌اعتماد کنند، نتوانند به مقصود خود برسند.
دادستان کل کشور با تاکید بر اینکه ریاست محترم جمهور و تیم اقتصادی دولت بدانند که قصد ما نه تضعیف، نه تخریب و نه ناهماهنگی است، افزود: ما هم می‌خواهیم کمک کنیم و اعلام می‌کنیم که دولت و بخش اقتصادی او خودشان موانع را بیابند و در برخورد هم از قوه قضائیه مطالبه کنند.
منتظری با‌ اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در مقابله با کالای قاچاق گفت: تصمیم جدی ما در دادستانی کل و دادستانی‌های سراسر کشور پیگیری مجدانه و مقابله با کالای قاچاق است که امسال آن را عملی می‌کنیم.
وی از دادستان‌های سراسر کشور خواست در راستای حمایت از کالای داخلی و‌اشتغال و به منظور پیگیری دلایل تعطیلی کارخانه‌ها مدیران این واحدهای تعطیل شده و دارای مشکل را دعوت و علت تعطیلی را بررسی کنند تا چنانچه به گونه‌ای است که با تصمیم قضایی یا شبه قضایی می‌شود مشکلشان را حل کرد،اقدام لازم انجام شود.
دادستان کل کشور در ادامه به موضوع شهردار تهران‌اشاره کرد و گفت:از شورای شهر تهران می‌خواهیم که سیاست بازی را تمام کند.چه معنایی دارد که وقتی خود شهردار می‌گوید توان کار سنگین ندارم و در جلسه رسمی می‌گوید که ادامه کارم با این شرایط خیانت است شما رای‌گیری می‌کنید و می‌گویید که نه، شما هم بیمار نیستی و هم توان کار سنگینی همچون شهرداری تهران را داری.
وی با اعلام اینکه تبعات و خسارت‌های چنین تصمیمی بر عهده شورای شهر تهران خواهد بود افزود: همه عالم می‌دانند که این عدم پذیرش استعفای شهردار تهران سیاسی است و راه آن هم این است که آقای شهردار مجددا استعفای خود را تقدیم و مهلتی مقرر کند و بگوید پس از آن تاریخ دیگر عهده‌دار کار شهرداری نخواهم بود و اطمینان داشته باشد که کسی نمی‌تواند او را از این بابت تحت تعقیب قرار دهد.