kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۹۳۱۴
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۱:۵۲
وزیر دفاع ایران در حاشیه کنفرانس امنیتی مسکو:

ایران با تمام توان برای خشکاندن ریشه تروریسم به سوریه و عراق کمک می‌‌کند‌




امیر حاتمی گفت: به دلیل شناخت دقیقی که از ریشه‌های تروریسم و ابعاد مختلف آن داریم با تمام توان به سوریه و عراق در مبارزه با تروریسم کمک کرده تا بتوانند ریشه‌های تروریسم را در کشورشان بخشکانند.
«امیر سرتیپ حاتمی» وزیر دفاع کشورمان در حاشیه کنفرانس امنیتی مسکو و در دیدار با وزیر دفاع قزاقستان با بیان اینکه افراطی‌گری تحفه آمریکا و رژیم صهیونیستی برای تامین منافع آنها در منطقه است، تصریح کرد: سودجویی و بهره‌گیری از گروه‌های تروریستی در جهت تاراج ثروت کشورهای منطقه همواره از اهداف نظام سلطه است.
وی در ادامه با ‌اشاره به خطر افراطی‌گری و تروریسم در منطقه خاطرنشان کرد: به دلیل شناخت دقیقی که از ریشه‌های تروریسم و ابعاد مختلف آن داریم با تمام توان به سوریه و عراق در مبارزه با تروریسم کمک کرده تا بتوانند ریشه‌های تروریسم را در کشورشان بخشکانند.
«بی‌بود بکرویچ اتم کولف» وزیر دفاع قزاقستان نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از فرصت فراهم شده جهت انجام این دیدار حائز اهمیت گفت: همکاری کشورهای منطقه به ویژه روسیه، ایران و ترکیه در جهت مبارزه با تروریسم و جلوگیری از تشدید بحران در سوریه برای منطقه و جهان حائز اهمیت است و از این بابت بسیار خوشحالیم.
سیاست‌های مداخله‌جویانه آمریکا
عامل ناامنی‌ و هرج‌و‌مرج در منطقه
وزیر دفاع کشورمان همچنین در دیدار با همتای پاکستانی خود با نابجا دانستن سیاست‌های مداخله‌جویانه در منطقه اظهار داشت: معتقدیم که کشورهای منطقه نباید اجازه دهند آمریکایی‌ها نقشه‌های شوم خود را برخلاف منافع کشورهای منطقه اعمال و موجب ناامنی، بی‌ثباتی و هرج و مرج در منطقه شوند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، امیر حاتمی از آمادگی کشورمان برای افزایش و ارتقای تعاملات با پاکستان در حوزه‌های نظامی، دفاعی، فنی و تخصصی خبر داد و تصریح کرد: ظرفیت‌های مهم دو کشور ‌ایران و پاکستان ‌تعیین‌کننده و باعث رشد و توسعه مناسبات است.
وزیر دفاع پاکستان نیز در این دیدار با اظهار خرسندی از مذاکره و دیدار با وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران گفت: طی سال‌های اخیر تعامل و همکاری‌های خوبی با ایران در حوزه‌های مرزی و سرزمینی داشته‌ایم که امیدواریم موجب هر چه بیشتر شدن ثبات و امنیت در مرزهای دو کشور شود.
‌آمریکا به بهانه‌های واهی ایران را
از منافع برجام محروم می‌کند
امیر سرتیپ حاتمی در دیدار با «آلکساندر وولین» همتای صربستانی خود به کارشکنی آمریکایی‌ها در توافق برجام ‌اشاره کرد و گفت: دولت آمریکا به بهانه‌های واهی و به دلیل عدم پایبندی به توافقنامه‌های بین‌المللی تلاش می‌کند کشورمان را از منافع این توافق منع کند.
وی با بیان اینکه ‌انتظار داریم جامعه جهانی و افکار عمومی‌ آمریکایی‌ها را به دلیل نقض عهد، تحت فشار قرار دهند، تصریح کرد: قطعا دوستان جمهوری اسلامی ایران در سطح جهان به این بدعهدی توجهی نخواهند کرد.