kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۹۱۸۰
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۸
امیر حاتمی در کنفرانس امنیتی مسکو:

شکست داعش به مثابه شکست سیاست منطقه‌ای آمریکاست

وزیر دفاع گفت: شکست داعش به مثابه شکست سیاست منطقه‌ای آمریکاست و لذا باید انتظار داشت این شکست آغاز یک دوره جدید از خصومت‌ها و تنش‌های منطقه‌ای برای پر کردن خلأهای کنونی شود.




هفتمین اجلاس بین‌المللی امنیتی مسکو با حضور وزرای دفاع، روسای ستاد، فرماندهان عالی نظامی، دفاعی، امنیتی و مسئولان سازمان‌های بین‌المللی از 80 کشور برگزار شد.
امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در این کنفرانس با تشریح مهم‌ترین چالش‌های امنیتی منطقه گفت: پیگیری سیاست قدرت و انحصارطلبی و رویکرد منفعت‌طلبانه به امنیت بین‌الملل، زمین حاصلخیزی را برای ایجاد و رشد تروریسم فراهم کرده است.
حاتمی در ادامه گفت: شکست و نابودی بنیادهای گروه تروریستی داعش اگرچه  با تلاش و فداکاری نیروهای مسلح و ملت مبارز عراق و سوریه و حمایت همه‌جانبه ایران و روسیه در یک همکاری منسجم حاصل شد و تب تروریسم در غرب آسیا فروکش کرده و این منطقه از شرایط بحرانی دینامیک خارج شده است، اما هنوز با نابودی این تفکر فاصله داریم.
وی افزود: علاوه‌بر آن، شکست داعش به مثابه شکست سیاست منطقه‌ای آمریکا است و لذا به ظن بسیار قوی باید انتظار داشت که این شکست آغاز یک دوره جدید از خصومت‌ها و تنش‌های منطقه‌ای برای پر کردن خلأهای کنونی و رقابت تثبیت حضور قدرت‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای در نقاط مواجه با بی‌ثباتی شود.
به گزارش فارس، وزیر دفاع کشورمان در سفر به روسیه برای شرکت در کنفرانس امنیتی مسکو، با سرگئی شایگو وزیر دفاع این کشور دیدار و گفت‌و‌گو کرد. امیر سرتیپ حاتمی در این ‌دیدار‌ با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران ‌برای ‌کنفرانس امنیتی بین‌المللی مسکو اهمیت خاصی قائل بوده و در تمام دوره‌های کنفرانس شرکت ‌داشته ‌است،‌ اظهار داشت: ‌در چهار کنفرانس ‌امنیتی مسکو‌  ‌وزیر دفاع سابق‌ شرکت کرده بود و‌ در این دوره من حضور دارم.‌
وی در ادامه با بیان اینکه همکاری‌های ایران و روسیه ‌تا نابودی کامل تروریسم در سوریه ادامه خواهد داشت، اضافه کرد: ‌همکاری‌های دو کشور ‌براساس عهدی که برای نابودی تروریست بسته بودیم انجام شد و بر عهد خود ‌با روسیه در این زمینه ‌وفاداریم.
وزیر دفاع روسیه نیز ‌با تشکر از پذیرش دعوت ایران برای حضور در کنفرانس امنیتی مسکو گفت: جمهوری اسلامی ایران و روسیه با همکاری یکدیگر موفق شدند ‌بخش اعظمی از سوریه را از دست تروریست‌ها آزاد کنند.‌