kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۸۷۵۵
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۱
آیت‌الله نوری همدانی:

دولت شعار سال را عملی می‌کرد بسیاری از مشکلات‌ گریبان جامعه را نمی‌گرفت

استاد برجسته درس خارج حوزه با ارزیابی عملکرد مسئولان درباره تحقق شعار سال، گفت: اگر واقعا حرکت جدی انجام می‌شد بسیاری از مشکلات اقتصادی‌ گریبان جامعه ما را نمی‌گرفت.

به گزارش رسا، این مرجع تقلید در دیدار جمعی از فعالان فرهنگی در مشهد مقدس با ارزیابی عملکرد مسئولان درباره تحقق شعار سال، گفت: توقع این بود که مسئولان از شعار و جلسه خارج می‌شدند و به صورت انقلابی و جهادی شعار مهم سال را محقق می‌کردند. وی افزود: اگر واقعا حرکت جدی انجام می‌شد، بسیاری از مشکلات اقتصادی ‌گریبان جامعه ما را نمی‌گرفت، امروز وضعیت معیشت مردم انسان را شرمنده می‌کند، ما نامه‌های فراوانی از اقشار مختلف اعم از فرهنگیان، کارگران و کشاورزان داریم که گله‌مند هستند.
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان اینکه مسئولان باید به فکر اقشار کم‌درآمد باشند، اظهار داشت: مردم به گردن ما حق دارند، همین مردم مستضعف خون دادند، شهید دادند و انقلاب کردند که اگر به این‌ها توجه نشود و مردم ناراضی باشند ظلم است. آیت‌الله نوری همدانی با تأکید بر اینکه خدمت به مردم عبادت است، ادامه داد: امام سجاد(ع) فرمودند ‌اشرف و اعظم عبادت خدمت به مردم است، از این رو همه باید تمام همت خود را در این مسیر قرار دهند و از اختلاف طبقاتی جلوگیری کنند.
این مرجع تقلید با بیان اینکه خوی ‌اشرافی‌گری باید از مسئولان جمهوری اسلامی دور باشد، ابراز داشت: مسئولان باید با مردم چهره به چهره صحبت کنند و خود را به عنوان مسئولان اجرایی در معرض مردم قرار دهند.
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با ‌اشاره به وضعیت فرهنگی کشور، خاطرنشان کرد: وضعیت فرهنگی کشور باید بهتر از این باشد چون فرهنگ قوام و نظام جامعه است، اگر فرهنگ درست باشد شناخت مشکل و حل آن آسان‌تر است و در مقوله فرهنگ باید کار جهادی شود. آیت‌الله نوری همدانی بیان داشت: تمام امور فرهنگی مانند تبلیغات، سینما و تلویزیون باید هماهنگ با اسلام و انقلاب باشد، پیشرفت‌های بسیاری انجام شده و قابل مقایسه با گذشته نیست ولی نگرانی‌های هم وجود دارد. این مرجع تقلید خطر فضای مجازی بدون نظارت و غیربومی را بسیاری جدی ارزیابی کرد و گفت: مکرر حوزه به مسئولان تذکر داد ولی ظاهراً بنای بر حل مشکل نیست. وی افزود: عده‌ای هم به دنبال این هستند که القا کنند حوزه با پیشرفت و فضای مجازی مخالف است در حالی که ما با فضای مجازی که از خارج هدایت می‌شود و جامعه، دین و کانون خانواده را با ایجاد شبهه و دروغ هدف قرار می‌دهد و سبب آسیب‌های اجتماعی می‌شود مخالف هستیم.