kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۸۷۳۱
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۳
بحران در کاخ سفید ادامه دارد

اخراج مرد شماره 2 اف.بی.آی 2 روز قبل از بازنشستگی!

در ادامه بحران داخلی کاخ سفید خبر رسیده که مرد شماره 2 اف.بی.آی هم دو روز مانده به بازنشستگی اخراج شد. دولت ترامپ ده‌ها مقام مهم این کشور را طی ماه‌های گذشته به ‌اشکال مختلف از کاخ سفید بیرون انداخته است.
سرویس خارجی -

کاخ سفید شبیه کاروانسرا شده. تاکنون 39 نفر از مقامات ارشد و میانی دولت یا برکنار شده‌اند یا مجبور به استعفا شده‌اند که مهم‌ترین آنها «تیلرسون» وزیر خارجه بود که با یک توئیت و به شکل تحقیرآمیزی، در حالی که در ماموریت بود از سوی ترامپ برکنار شد. سی‌ان‌ان نیز گزارش داده 9 نفر دیگر از مقامات ارشد دولت ترامپ در نوبت برکناری هستند که در میان آنها می‌توان به «جف سشنز» دادستان کل آمریکا، «دیوید شالکین» وزیر امور کهنه‌سربازان آمریکا، «هربرت مک مستر» مشاور امنیت ملی کاخ سفید، «رایان زینک» وزیر کشور آمریکا، «اسکات پروت» رئیس ‌‌سازمان محیط زیست آمریکا، «بن کارسون» وزیر مسکن و توسعه شهری، «جان کلی» رئیس ‌‌ستاد کارکنان کاخ سفید، «بتسی دیواس» وزیر آموزش آمریکا و «جیمز متیس» وزیر دفاع آمریکا ‌اشاره کرد.دیروز اما خبر رسید که «جف سشنز» دادستان کل آمریکا که خود در لیست اخراجی‌ها قرار دارد «اندرو مک‌کابی» معاون سابق مدیر «اف‌بی‌آی» را در حالی که تنها دو روز به بازنشستگی‌اش باقی مانده بود، اخراج کرد.بنا به گزارش شبکه «سی‌بی‌اس نیوز» آمریکا، این تصمیم در حالی اتخاذ شده که مقامات اف.بی.آی، پیشنهاد برکناری وی را مطرح کرده بودند. شبکه سی‌ان‌ان در واکنش به این خبر اعلام کرد، «مک کابی» در حالی اخراج شد که اخیراً به شدت مورد انتقاد «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا قرار گرفته بود و متهم به این شده بود که بازرسان داخلی وزارت دادگستری را گمراه کرده است.
واکنش مک کابی به اخراج شدنش
«مک کابی»، مرد شماره 2 اف.بی.آی جمعه شب با صدور بیانیه‌ای به اخراجش واکنش نشان داد. وی اعلام کرد که اخراج وی «بخشی از یک تلاش بزرگتر و با هدف بی‌اعتبار کردن اف.بی‌.آی و تحقیقات شورای ویژه صورت گرفته است.»در بیانیه وی همچنین آمده: «این حمله به اعتبار من، بخشی از تلاش بزرگتر نه فقط برای تهمت زدن به شخص من صورت گرفته است، بلکه به طور کلی برای خدشه وارد کردن به اف‌بی‌آی، اجرای قانون و متخصصان بخش اطلاعاتی صورت گرفته است».«مک کابی» در حالی اخراج شده است که قرار بود روز یکشنبه (امروز) در سن 50 سالگی بازنشسته شود و در آن هنگام می‌توانست واجد شرایط دریافت مزایای بازنشستگی زودهنگام شود اما برکناری وی می‌تواند، بخشی از مزایای بازنشستگی وی را در معرض خطر جدی قرار دهد.