kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۸۷۲۴
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۲
رئیس شورای ولایتی هلمند:

آمریکا به اسم مبارزه با طالبان غیرنظامیان را می‌کشد

درحالی که گروه تروریستی طالبان برای اشغال استان هلمند در جنوب افغانستان، همه توان خود را به کار گرفته، جنگنده‌های آمریکایی غیرنظامیان را در این استان بمباران می‌کنند.

پیشروی عناصر طالبان در استان جنوبی «هلمند» افغانستان، شدت گرفته است و در حال حاضر 12 شهرستان از 14 شهرستان این استان یا در اشغال طالبان است و یا تحت نفوذ این گروه تروریستی قرار دارد.
به گزارش تسنیم، «عطاالله افغان» حقوقدان و رئیس شورای ولایتی هلمند حملات هوایی آمریکا را بی‌تأثیر دانست و گفت، افزایش حملات هوایی، باعث تلفات غیرنظامیان می‌شود و به ثبات کمکی نمی‌کند. وی گفت، تنها موقعی منطقه به ثبات پایدار می‌رسد که نیروهای دولتی بتوانند این مناطق را تحت کنترل خود درآورند و از مردم حفاظت کنند.
عطاالله افغان با اشاره به حملات هوایی اخیر آمریکا به مواضع طالبان  در شهرستان «باغران» در شمال استان هلمند گفت: اگر نیروهای امنیتی افغانستان قادر به بازپس‌گیری و نگه‌داشتن این منطقه نباشند، بعید است که ثبات در این شهرستان تامین شود. ماه گذشته دفتر نمایندگی سازمان ملل در افغانستان (یوناما) طی گزارشی درباره تلفات غیرنظامیان افغانستان اعلام کرد که شمار تلفات غیرنظامیان در سال‌های اخیر به شدت افزایش یافته است.
یوناما گزارش داد که حملات هوایی در سال گذشته میلادی سبب مرگ 295 غیرنظامی و جراحت 336 نفر دیگر در افغانستان شده است.
«عبدالقفار صافی» رئیس پلیس هلمند نیز اظهار داشت: برای بازپس‌گیری تمام مناطق این استان، که به بزرگی کشور سوئیس است، بسیار بیشتر از 30 هزار نیروی فعال کنونی این استان نیاز داریم.
خبر دیگر از افغانستان اینکه، بر اثر انفجار یک خودروی بمب‌‌گذاری شده در کابل، سه نفر کشته و چند تن دیگر زخمی شدند.