kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۸۶۴۴
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۳
آتش‌بس فریب بود

استقرار تروریست‌های تا دندان مسلح در جنوب سوریه توسط آل سعود، آمریکا و رژیم صهیونیستی!

منابع خبری می‌گویند آمریکا به همراه عربستان و رژیم صهیونیستی با سوءاستفاده از آتش‌بس 30 روزه، هزاران تروریست تا دندان مسلح را در جنوب سوریه مستقر و ماجراجویی تازه‌ای را آغاز کرده‌اند.
سرویس خارجی-

جاسوس‌های آمریکایی، سعودی و صهیونیستی هم‌اکنون سرگرم تجهیز و آماده‌سازی هزاران تروریست در جنوب سوریه هستند و قصد دارند توسط آنها، پیشروی جدیدی را در مناطقی مثل «درعا» و «قنیطره» آغاز کنند. این در حالی است که آنها طی هفته‌های گذشته به دنبال برقراری آتش‌بس در سراسر سوریه بوده‌اند.
البته، پس از آنکه آتش‌بس 30 روزه در سوریه به اجرا درآمد، باز هم آمریکایی‌ها آرام و قرار نداشته‌اند و تهدید می‌کردند که اگر ارتش سوریه از سلاح شیمیایی استفاده کند، آنها نیز دمشق را هدف قرار می‌دهند.
علت این همه بی‌قراری، تحولاتی بود که به ضرر تروریست‌ها در «غوطه شرقی» در جریان بود. آمریکا ابتدا می‌خواست از طریق آتش‌بس، تروریست‌ها را نجات دهد. وقتی که این روش نتیجه نداد، واشنگتن سناریوی شیمیایی را خواست اجرا کند و مراکز ارتش سوریه را بمباران نماید. اما نهایتا، زمانی که این سناریو با تهدید متقابل روسیه، متوقف شد و به اجرا درنیامد، اکنون می‌شنویم که آمریکا عوامل خود را در جنوب سوریه به خدمت گرفته است. خبرگزاری فارس به نقل از «رای الیوم» گزارش داده، سرویس‌های جاسوسی آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان شدیدا سرگرم آموزش و مسلح کردن تروریست‌ها در جنوب سوریه هستند، تا شاید بتوانند در این کشور، ورق را به نفع تروریست‌ها برگردانند و از فشار ارتش سوریه بر تروریست‌ها در غوطه شرقی کم کنند، نیروهای ارتش سوریه و مقاومت نیز در جبهه مقابل، مواضع خود را تقویت کرده‌اند.
اظهارات لاوروف
«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه اما دیروز در اجلاس آستانه گفته، روسیه امیدوار است ائتلاف آمریکایی از توجیه اقدامات گروه‌های تروریستی در منطقه غوطه شرقی دست بردارد. وی گفته، مسکو از واشنگتن می‌خواهد مخالفان دولت دمشق را از تروریست‌ها، خصوصا گروه تروریستی «جبهه النصره» جدا کند.لاوروف یک بار دیگر به آمریکا هشدار داد که حمله به دمشق توسط جنگنده‌های آمریکایی، غیرقابل قبول است. آمریکا اخیرا اعلام کرده بود اگر ارتش سوریه از سلاح‌های شیمیایی استفاده کند، ارتش آمریکا دمشق را هدف قرار می‌دهد. پس از این تهدید، رئیس ستاد مشترک ارتش روسیه اعلام کرد، این کشور به حملات آمریکا، پاسخ خواهد داد.
سایر رویدادها
* «بکر بوزداغ» سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه گفته، «ما قصد نداریم «عفرین» را به دولت سوریه عودت دهیم.» ارتش ترکیه 30 دی ماه عملیاتی را با هدف تسلط بر شهر مرزی «عفرین» آغاز کرده، ولی هنوز موفق نشده بر این شهر مسلط
شود.
* روزنامه لبنانی «البناء» نوشته، ترکیه با حمایت آمریکا، در عفرین جنایت می‌کند.
* شیخ «نعیم قاسم» نفر دوم حزب‌الله لبنان تاکید کرد تا زمانی که لازم باشد، در سوریه می‌مانیم.