kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۸۵۹۹
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۹
بیانیه پایانی اجلاس خبرگان:

توان موشکی قابل مذاکره نیست

در بیانیه پایانی اجلاسیه خبرگان بر لزوم بالابردن قدرت دفاعی و موشکی و قابل مذاکره نبودن این عرصه و نیز ایجاد زمینه رفع مشکلات معیشتی مردم تأکید شد.




همزمان با اختتامیه اجلاسیه خبرگان رهبری، بیانیه چهارمین اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری «دوره پنجم» منتشر شد. در بخشی از این بیانیه تاکید شد: تحقق «عدالت»، «کاهش فاصله طبقاتی» و «مبارزه با اشرافیت» همواره از دغدغه‌های مهم رهبری و نظام اسلامی بوده و «عدالت» در الگوی اسلامی ـ ایرانی پیشرفت، یک نظریه «کلان راهبردی» محسوب می‌شود که باید در همه عرصه‌ها مورد توجه کامل قرار گیرد تا فاصله طبقاتی و شکاف اقتصادی ـ اجتماعی در بخش‌های گوناگون کشور کاهش یابد.
این بیانیه در ادامه تصریح کرد : مجلس خبرگان رهبری، ضمن احترام به مطالبات بحق مردم عزیز ایران، برتوجه مسئولان به نیازهای مردم تأکید می‌‌کند و پرهیز از هر نوع فرقه‌گرائی، هرج و مرج و فتنه‌­گری را لازم می‌داند که این امور موجب بهره‌برداری فریب‌خوردگان داخلی و ذوق‌زدگی دشمنان قسم‌خورده خارجی بخصوص شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی می‌شود.
مجلس خبرگان رهبری، در بیانیه‌ای خود ضمن هشداربه دشمنان و گوشزد‌ نمودن این موضوع که آحاد مردم و دولتمردان نظام جمهوری اسلامی ایران، طبق آموزه‌های دینی و ملی خود زیر بار زورگویی و زیاده‌خواهی مستکبران نخواهند رفت، تاکید کرد : «بدعهدی و نقض آشکار برجام از سوی آمریکا را محکوم نموده و خواستار پیگیری جدّی این موضوع و اتخاذ موضع متقابل و متناسب از سوی دستگاههای مسئول در جهت احقاق حقوق ملت هستیم و بر لزوم بالابردن قدرت دفاعی و موشکی جمهوری اسلامی ایران و غیر قابلِ مذاکره بودنِ این عرصه، تأکید می­کنیم.»
اتخاذ سیاست‌های صحیح و نظارت بر حسن اجرای امور در مورد مسائل فرهنگی ـ اجتماعی و آسیب‌های فضای مجازی ، محکومیت اقدام تحریک‌آمیز و نابخردانه رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به عنوان پایتخت رژیم منحوس صهیونیستی و رفتارهای خشن و غیر انسانی آل‌خلیفه و سرکوب مردم مظلوم و مسلمان بحرین و تجاوزات آشکار رژیم جنایتکار سعودی به یمن که با حمایت و چراغ سبز آمریکا انجام می‌شود، از دیگر بندهای بیانیه پایانی چهارمین اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری بود.
هشدار نسبت به ارتجاع
از روحیه انقلابی به اشرافی‌گری
همچنین در جلسه روز گذشته این اجلاس آیت‌الله عبدالکریم فرحانی نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری طی سخنانی اظهار داشت: وقتی هشدارهای 20 ساله آقا ملاحظه و بررسی شود، به نفوذ یک اتاق فکر در برنامه ریزی کلان کشور در تقابل با اندیشه انقلابی پی خواهیم برد. اتاق فکری با رویکرد ارتجاع از روحیه انقلابی به روحیه اشرافی‌گری، عدم جدیت در مبارزه با فساد، عدم توجه به بنیادهای داخلی در فرهنگ و اقتصاد و تلاش برای حذف آنها مشاهده می‌شود .
وی افزود: وقتی بحث نقد معصوم و نقد رهبری و بی‌توجهی به مطالبات مذکور، مطرح می‌شود، وقتی در باب حقوق شهروندی و فضای مجازی مطالبی در راستای همین ارتجاع و بازگشت رو به عقب مطرح شود. وقتی در بحث جبهه مقاومت ما شاهد مقاومت داخلی و مانع تراشی داخلی حتی در شورای امنیت باشیم و از طرفی دستگاه دیپلماسی کشور نتواند از این پیروزی خوب استفاده کند. وقتی مسئله رفراندوم و سوار کردن اصحاب فتنه و همه آنهایی که از قطار انقلاب پیاده شدند را مطرح
می‌کنند.
آیت‌الله فرحانی تصریح کرد: مجموعه این عملکرد این تحلیل را تایید می‌کند که اتاق فکری وجود دارد که در پی ارتجاع فرهنگی و اقتصادی و در تقابل با اندیشه امام و مطالبات رهبری است و نتیجه آن بر زمین ماندن مطالبات ایشان و سهل انگاری در حل مشکلات مردم است. نتیجه آن تنها ماندن مقام معظم رهبری است.
وجود ده میلیون نفر
زیرخط فقر شایسته نظام نیست
همچنین آیت‌الله کلانتری نماینده فارس در مجلس خبرگان رهبری نیز طی نطقی در این اجلاسیه ، اظهار داشت: هیچکس منکر خدمات بی‌بدیل انقلاب اسلامی به فقیران و اقشار محروم نیست. ولی با کمال تأسف واقعیاتی چند از جمله عدم توزیع عادلانه ثروت‌ها موجب افزایش محرومیت‌ها و فقر بخش‌های عظیمی از جامعه شده است. این شایسته نظام ما نیست که امروزه بشنویم بیش از ده میلیون نفر در کشور ما زیر خط فقر زندگی می‌کنند یا اینکه اعلام شود جمعیت حاشیه‌نشین ما 11 میلیون نفر است یا اینکه گفته شود  8‌٪ حقوق بگیران زیر خط فقر هستند. البته همه این دردها و مشکلات قابل حل است،‌ مشروط به آن که برخی از مسئولین و مدیران پرحرف و کم کار، به خود آیند و فرامین حکیمانه و دلسوزانه رهبر معظم انقلاب را به کار بندند و با نظریه‌پردازی‌های غیر محققانه و مسائل حاشیه‌ای و اختلاف برانگیز، وقت مردم را نگیرند و آب در آسیاب دشمن نریزند و ناکارآمدی و کارنابلدی خود را نپوشانند و به جای آنکه پاسخگو باشند در نقش اپوزیسیون بازی نکنند.