چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۲
کد خبر: ۱۲۸۳۵۳
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۲
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس نهم:
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس نهم گفت: 12 هزار میلیارد تومان در تیراژ تولید ال نود قبل از قرارداد اخیر با رنو، خسارت رنوی فرانسه به صنعت خودروی کشور فقط در خصوص ال نود بود که مردم آن را پرداخت کردند.




به گزارش خبرگزاری دانشجو، علی علی‌لو در مناظره صنعت خودرو در دانشگاه علم و صنعت با اشاره به انحصار دولتی صنایع در کشور، گفت: هر بنگاه اقتصادی و تولیدی و صنعتی که دولتی باشد چون رانت و انحصار دارد، محال است در آن فساد ایجاد نشود.
وی افزود: وقتی تولید رقابتی نشد باید یک سری افراد را راضی نگه داشت. در این گونه شرکت‌ها هیئت مدیره‌ها و پاداش‌های آن‌چنانی وجود دارد که همین الآن هم برقرار است.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس نهم یکی از تخلفاتی که به قوه قضائیه ارسال کردیم و بارها بابت رسیدگی به این پرونده‌ها گلایه کردیم این بود که شرکتی را که زیان‌ده بوده توسط حسابرس خریداری شده حسابش مثبت نشان داده می‌شد پاداش‌های میلیونی و چند ده میلیونی پرداخت می‌کرد و وقتی نوبت به مالیات می‌رسید خود را زیان‌ده نشان می‌دادند که اداره مالیات به این تناقض‌ها معترض شده بود. مواردی از این دست قیمت خودرو را افزایش داد.
علیلو در ادامه تصریح کرد: تخلفات و جفاهای شرکت رنو در قرارداد، قیمت ال نود را غیرمنطقی بالا برد.
وی گفت: در برآورد کارشناسان تحقیق و تفحص از خودروسازان مشخص شد هر دستگاه ال نود 10 الی 12 میلیون تومان از قیمت واقعی خودش گران‌تر به دست مصرف‌کننده می‌رسد و این بهای مازاد را مردم می‌پردازند. دلیل این اضافه بار مالی روی دوش مردم، فقط تخلفات رنوی فرانسه از متن قراردادش است.
این نماینده سابق مجلس افزود: 12 هزار میلیارد تومان در تیراژ تولید ال نود قبل از قرارداد اخیر با رنو، خسارت رنوی فرانسه به صنعت خودروی کشور فقط در خصوص ال نود بود که مردم آن را پرداخت کردند.
گفتنی است چندی قبل، مدیر منطقه‌ای رنو در ایران گفته بود: ایران اولین کشور در منطقه و سومین کشور در جهان برای رنو است.
پاسکال فلتن با بیان اینکه در سال گذشته ۱۶۲ هزار دستگاه خودروی رنو در ایران تولید شده، اظهار کرد: رنو از سال ۲۰۰۴ در ایران حضور داشته و تاکنون ۷۵۰ هزار دستگاه از محصولات آن در ایران تولید شده است.
این مقام مسئول در شرکت رنو گفته است: سیاست ما حرکت به سمت بومی‌سازی بالا در ایران است. در حال حاضر ۶۵ تامین‌کننده و قطعه‌ساز در ایران داریم که برمبنای استاندارد جهانی رنو در ایران تولید می‌کند.
ثروت‌اندوزی فرانسوی‌ها از جیب ملت ایران با وجود دشمنی‌های فراوان این کشور با ما همچنان ادامه دارد ولی باز هم برخی مسئولان علاقه عجیبی به بستن قرارداد با این خودروساز دست دوم دارند.



نام:
ایمیل:
* نظر: