kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۸۲۶۷
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۴

حمله به وزیر خارجه پاکستان با جوهر سیاه!

وزیر خارجه پاکستان هنگام سخنرانی در یکی از شهرهای این کشور، هدف جوهرپاشی یک جوان قرار گرفت. به وزیر کشور پاکستان هم با کفش حمله کرده‌اند!

«خواجه آصف» که در شهر «سیالکوت» سخنرانی می‌کرد، هدف جوهرپاشی یک جوان معترض قرار گرفت. به گزارش تسنیم، وزیر خارجه پاکستان در واکنش به این اقدام، خونسردی خود را حفظ کرد و به سخنرانی ادامه داد. جوان مذکور نیز پس از پاشیدن جوهر، علیه سیاست‌های دولت پاکستان شعار داد. نیروهای امنیتی این جوان مهاجم را جهت بازجویی، به مکانی نامعلوم منتقل کردند.
خواجه آصف که حاضر نشد سخنرانی را نیمه‌تمام رها کند، اظهار داشت: «این گونه حرکات، توطئه دشمنان است و نمی‌تواند عزم ما را ضعیف کرده و سبب شکست ما در انتخابات شود.»
انتخابات پارلمانی پاکستان اواخر خرداد آینده برگزار می‌شود.
وزیر خارجه پاکستان با همان چهره و لباس جوهری، ادامه داد: «با وجود این حمله، باید اعلام کنم که مردم سیالکوت بارها مرا به عنوان نماینده خود انتخاب کرده‌اند و اطمینان دارم که باز هم این کار را خواهند کرد.»
طی روزهای گذشته، علاوه بر وزیر خارجه، وزیر کشور پاکستان نیز هدف پرتاب کفش قرار گرفت و روی تابلوهای تبلیغاتی «شهباز شریف» هم در شهر «فیصل‌آباد»، رنگ سیاه پاشیده شد.
دیروز خبرگزاری آریا نیز گزارش داد، «نواز شریف» نخست‌وزیر برکنار شده پاکستان، که جهت انجام سخنرانی، به حوزه علمیه «جامعه نعیمیه» شهر لاهور رفته بود، پشت تریبون هدف پرتاب کفش یک معترض قرار گرفت.
نیروهای امنیتی نیز این فرد را پس از ضرب و شتم، دستگیر کردند.
این حرکت‌های پرخاشجویانه علیه سران سیاسی و رهبران احزاب پاکستان، احتمالاً طی هفته‌های آینده افزایش یابد.