kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۸۲۶۰
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۳

فساد مالی نتانیاهو و خانواده‌اش صهیونیست‌ها را باز هم به خیابان‌ها کشاند

ساکنان تل‌آویو برای دوازدهمین هفته پیاپی در اعتراض به فساد مالی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و خانواده‌اش به خیابان‌ها آمده و تظاهرات کردند. تظاهرکنندگان می‌گویند تا سرنگونی نتانیاهو به تظاهرات خود ادامه خواهند داد.

هزاران نفر از ساکنان تل‌آویو شنبه شب بازهم در اعتراض به فساد «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند. تظاهرات‌کنندگان پارچه‌نوشته‌هایی با خود حمل می‌کردند که روی آنها نوشته شده بود «نتانیاهو وزیر جنایتکار است، نخست‌وزیر نیست!» آنان خواستار استعفای نتانیاهو از این سمت و تمام اعضای فاسد کابینه او شدند.به گزارش فارس به نقل از روزنامه «هاآرتص» این تظاهرات در ادامه اعتراض‌های قبلی است که طی یک سال اخیر و پس از بازجویی پلیس از نتانیاهو به دلیل متهم بودن در پرونده‌های متعدد فساد برگزار می‌شود. رئیس ‌پلیس سابق تل‌آویو نیز ابراز امیدواری کرد که نتانیاهو هرچه زودتر در جریان تحقیقات درباره پرونده‌های فساد مالی، گناهکار شناخته شده و بازداشت شود.
بازجویی
همزمان با بالا گرفتن اعتراض‌ها، پلیس رژیم صهیونیستی هم اعلام کرده که از نتانیاهو و همسرش برای نهمین بار بازجویی می‌کند. همسر نتانیاهو در بخشی از این پرونده‌های فساد مالی شریک جرم است. چندی پیش نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و همسرش برای هشتمین بار بازجویی شدند. این بازجویی به مدت 5 ساعت و درباره پرونده موسوم به «پرونده 4000» انجام شد. در «پرونده 4000» گروهی از نزدیک‌ترین یاران نتانیاهو در مظان اتهام سوءاستفاده از جایگاهشان برای ارتقای تصویر رسانه‌ای نخست‌وزیر و همسرش قرار گرفتند. پلیس رژیم صهیونیستی سه پرونده درخصوص فساد دولتی و مالی علیه نخست‌وزیر تشکیل داده و طی یک سال اخیر از منابع مختلفی شامل دستیاران و وزیران پیشین کابینه، بازجویی کرده است. اولین مورد موسوم به «پرونده 1000» است که در آن نتانیاهو به دریافت مستقیم رشوه و رانت‌‌خواری متهم شد. پرونده دوم فساد مالی نتانیاهو موسوم به «پرونده 2000» درباره سوءاستفاده از قدرت و جایگاه خود جهت تحت فشار قرار دادن «آرنون موزس» صاحب‌امتیاز نشریه «یدیعوت آحرونوت» برای ارائه پوشش بهتر از اخبار نخست‌وزیری است.
نتانیاهو همچنین در پرونده دیگری موسوم به «پرونده 3000» که به «رسوایی زیردریایی اسرائیل» نیز شهرت دارد، درگیر است. این پرونده درباره زد و بند در جریان قرارداد دو میلیارد دلاری برای خرید سه زیردریایی با سوخت اتمی و چهار کشتی نظامی از آلمان است. ابعاد پرونده‌های فساد مالی نتانیاهو و بازجویی‌های پلیس از مظنونان در حالی هر روز گسترش می‌یابد که حتی وزیران کابینه و اعضای شورای امنیتی این رژیم هم دیگر از نتانیاهو در برابر اتهامات حمایت نمی‌کنند.
از سوی دیگر تحلیلگران معتقدند نتانیاهو برای فرار از بار فساد مالی به آمریکا سفر کرد تا راه چاره‌ای برای این بحران جست و جو کند چرا که وی به خوبی می‌داند که عمر سیاسی او به پایان رسیده و به زودی سرنگون خواهد شد.