kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۸۰۷۰
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۴
خطیب جمعه قم با اشاره به حواشی جشنی در برج میلاد

حرمت‌شکنی و تقدس‌زدایی از ارزش‌های دینی محکوم است

امام جمعه قم با محکوم کردن حرمت‌شکنی اخیر در برج میلاد گفت: حوزه‌های علمیه و مراجع معظم تقلید در برابر امثال این حرمت‌شکنی‌ها ساکت نخواهند ماند.



قم - خبرنگار کیهان:

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه قم که با حضور گسترده و پرشور مردم مومن این شهر در مصلای قدس برگزار شد، افزود: در روزهای اخیر جشن‌هایی با نام میلاد حضرت فاطمه(س) در اقصی‌نقاط کشور برگزار شد که البته کار خوبی است اما حرمت‌شکنی و رواج رفتارهای ضدارزشی و مقررات الهی محکوم است.
وی اظهار داشت: اسلام هرگز با شادی مخالف نبوده و نیست و اساسا اسلام دین شادی است اما به این بهانه نباید مقررات الهی را زیر پا گذاشت و برنامه‌ای به نام دین اما با محتوای ضددینی اجرا کرد و مدیر جمهوری اسلامی هم مجری و تماشاکننده آن باشد.
رئیس جامعه مصطفی‌العالمیه تصریح کرد: مسئولان فرهنگی باید برنامه‌های متنوع برای سرگرمی و شادی‌آفرینی مردم طرح‌ریزی و اجرا کنند اما این به معنی حرمت‌شکنی و تقدس‌زدایی از ارزش‌های الهی نیست.
وی در بخشی دیگر از خطبه‌های نماز به سفر وزیر امور خارجه فرانسه به کشورمان پرداخت و بیان داشت: هیچ کس دراین کشور مخالف توسعه روابط خارجی نیست ولی باید قاطعانه دربرابر مواضع متخاصمانه و دخالت در امور داخلی کشور توسط امثال کشور فرانسه ایستاد و دربرابر آنها قاطعانه پاسخ گفت.
خطیب جمعه قم در ادامه به سالروز میلاد باسعادت حضرت فاطمه(س) اشاره کرد و گفت: آن بانوی گرامی بهترین و کامل‌ترین الگو برای زنان و دختران است و اصولا اسلام دارای مترقی‌ترین اندیشه‌ها در زمینه احترام و حفظ حرمت زنان است.
وی با اشاره به توسعه وتعالی زنان پس از انقلاب اسلامی، اظهار داشت: اینک غربی‌ها و دنباله‌های حقیر آنها تلاش می‌کنند با زدن بنیان‌های عفاف و حجاب زن را به ورطه سقوط در حد یک ابزار التذاذ بکشانند تا بدینوسیله به مقاله با نظام جمهوری اسلامی بپردازند.
امام جمعه قم همچنین 22 اسفند «روز شهید» را گرامی داشت و با بیان این که باید قدردان خانواده‌های شهدا، جانبازان و آزادگان و رزمندگان بود، گفت: خانواده‌های ایثارگران سرمایه بزرگ کشور دربرابر تهاجمات نرم و سخت دشمن هستند.
وی افزود: باید با همه توان نسل‌های امروز و فرداهای کشور را با ایثار و شهادت متصل نمود زیرا این فرهنگ راهبرد اصلی کشور برای حفظ استقلال و پیشرفت در همه عرصه‌ها است.