kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۷۸۲۰
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۷
رئیس‌قوه قضائیه:

جریانی به دنبال ترویج نگاه غربی به زن در کشور است

رئیس‌ قوه قضائیه گفت: عده‌ای با پشتوانه سلطه رسانه‌ای غرب در جهان تلاش می‌کنند که فرهنگ منحط غربی به ویژه در مورد زنان را به جوامع اسلامی از جمله کشور ما تزریق کنند.




به گزارش روابط عمومی قوه قضائیه، آیت‌الله صادق آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی، با تبریک میلاد باسعادت حضرت فاطمه زهرا (س) یکی از افتخارات مسلمانان را نوع نگاه قرآنی به زن دانست.
آملی لاریجانی افزود: امروز جهان اسلام و خصوصاً جمهوری اسلامی متهم به نقض حقوق زنان است. این اتهامات نیز از سوی فرهنگ منحط غربی و کسانی که در این فرهنگ رشد کرده‌اند متوجه جهان اسلام می‌شود که بر مبنای ارزش‌های ابداعی خود به وزن کشی حقوقی رفتارها می‌پردازد. بی‌تردید وقتی یک تمدن از 500 سال قبل انسان را جایگزین خدا می‌کند و او را محور قرار می‌دهد، حقیقت انسانی در نگاه این تمدن تنزل می‌یابد و بر این مبنا اختلاف معیارهای ما با آن تمدن آشکار می‌شود. وقتی در یک تمدن، زن و جسم او تبدیل به ابزاری برای شهوت‌رانی، سود اقتصادی، کاسبی شرکت‌های بزرگ و مادیاتی از این سنخ می‌شود، مطمئناً جوامعی که معیارهایشان با این شاخص‌ها متفاوت است متهم به نقض حقوق زنان خواهند شد.
وی با بیان اینکه در زمینه عفاف و حجاب جریانی برخلاف انصاف و عقلانیت به راه افتاده است، اظهارداشت: امروز زنان جامعه ما پای به پای مردان و در برخی موارد مصمم‌تر و شجاع‌تر از بسیاری از مردان گام برمی‌دارند.
رئیس‌قوه قضائیه به همه مردم و مسئولان هشدار داد: عده‌ای با پشتوانه سلطه رسانه‌ای غرب در جهان تلاش می‌کنند که فرهنگ منحط غربی بویژه در مورد زنان را به جوامع اسلامی از جمله کشور ما تزریق کنند. همه دلسوزان نظام و فعالان فرهنگی باید به هوش باشند و دست‌ها و زبان‌هایی را که در جهت ترویج فرهنگ مذکور حرکت می‌کنند مورد امر به معروف و نهی از منکر قرار دهند.
آملی لاریجانی با بیان اینکه هیچ منعی در کشور ما برای حضور زنان در عرصه‌های گوناگون اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و... وجود ندارد، بر ضرورت حاکمیت نگاه عمیق قرآنی و انسانی به زن تأکید کرد.
وی با ‌اشاره به حادثه‌ای که در روزهای اخیر برای یکی از قضات زن شاغل در دستگاه قضایی رخ داده است، گفت: طی روزهای گذشته یکی از همکاران قضایی زن در یکی از دوایر اجرای احکام از سوی شروری مورد حمله با سلاح سرد واقع شدند و این همکار محترم به شدت مجروح شده است. ما از پایمردی و شجاعت این قاضی بزرگوار که با قدرت و عزت در مقابل تهدید ‌اشرار ایستادگی کرده و بر اجرای قانون تأکید داشتند تشکر می‌کنیم.
رئیس‌قوه قضائیه خاطرنشان کرد: متأسفانه می‌بینیم که وقتی یک قاضی در گوشه‌ای مرتکب تخلفی می‌شود همه ظرفیت رسانه‌ای ضد انقلاب خارج‌نشین و برخی دنباله‌های آنها در داخل برای هجمه به دستگاه قضایی بسیج می‌شود اما در جایی که یک بانوی شجاع در مقام اجرای حکم هدف حمله‌ای ناجوانمردانه قرار می‌گیرد همگی سکوت می‌کنند.